GTA San Andreas právom patrí medzi herné klasiky, na ktoré hráči zo Slovenska aj zo sveta vždy radi zaspomínajú.
Istým špecifikom vyplývajúcim z otvoreného sveta tejto hry bolo množstvo mýtov, záhad a tajomstiev, ktorým sa komunita fanúšikov venovala. Hráčov fascinovali a provokovali k vlastnému výskumu. V čase vydania išlo o naozaj obrovskú hru a hráčom sa zdalo, že v jej svete je možné naozaj všetko.
Obbe Vermeij je herný vývojár, ktorý v minulosti pracoval na viacerých tituloch zo série GTA. Na svojom Twitteri zdieľa zaujímavé informácie zo zákulisia vzniku týchto hier a zároveň vyvracia či objasňuje mýty a legendy, ktoré sa s nimi spájajú.
Toto je niekoľko postrehov ku GTA San Andreas, ktoré poskytol.
Samovražedný fotograf
Zvláštnym fenoménom v GTA San Andreas sú fotografi, ktorí sa sami odoberú na onen svet. Niekedy môžeš zahliadnuť postavu s fotoaparátom, ktorá fotí svoje okolie. Následne spokojne odkráča do vody, kde zomrie, pretože nevie plávať. Je to troška smiešne, je to troška morbídne.
Medzi hráčmi sa objavilo mnoho vysvetlení tohto javu a viacerým fanúšikom sa podarilo správne uhádnuť, prečo sa to deje. Vermeij potvrdil, že ide o chybu vo waypointoch. Postavy v San Andreas sú naprogramované tak, aby sa po ukončení činnosti vybrali k najbližšiemu „attractor“ objektu, akým môže byť stolička či bankomat.
Bez ohľadu na to, kde sa takýto „attractor“ nachádza, sa postava k nemu vyberie najkratšou trasou po vzdušnej čiare. V prípade, že ide o riedko obývanú oblasť, ako napríklad les, môžu sa nachádzať veľmi ďaleko a trasa môže obsahovať neprekonateľné prírodné prekážky. Postava sa napriek tomu vyberie na istú smrť.
Prečo lietadlá padajú?
Zrejme každý z hráčov GTA San Andreas aspoň raz zažil blízky a náhodný pád lietadla. Len si tak ideš a zrazu vedľa teba dopadne lietadlo, ktoré začne horieť a exploduje, pričom ťa môže aj zabiť. Prečo sa to deje?
Vývojár vysvetlil princíp, na základe ktorého sa lietadlá v hernom svete zjavujú. Malé lietadlá sa spawnujú vo vzduchu neďaleko hráčovej lokality a všetky tieto stroje sú fyzické objekty s rovnakým letovým modelom, aký má lietadlo ovládané hráčom. Predtým, ako sa stroje vo vzduchu objavia, sa kód snaží vypočítať realistickú letovú trasu, čo zahŕňa aj detekciu možných kolízií. Nie vždy sa to podarí.
In GTA San Andreas, small planes are periodically created near the player to perform a fly-by.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) April 2, 2024
Sometimes they crash.
Before creating the plane, my code looks for obstacles in its path.
It scans a number of lines in the forward direction of the plane. These scans are slow so I… pic.twitter.com/8uUQcmU958
Vermeij tvrdí, že tento proces bol v snahe šetrenia výkonu veľmi zjednodušený, a preto dochádza k zrážkam. Uviedol tiež, že kód obsahuje bug, ktorý pravdepodobnosť zrážky ešte zvyšuje. Veľmi rizikovým prostredím pre tieto letecké nešťastia sú miesta, kde sa nachádzajú vysoké kopce alebo vysoké budovy.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane