Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 27.7.2024
sk
Božena
cz
Věroslav

Je Bigfoot skutočný? Aký je pôvod áut duchov? Vývojár GTA San Andreas objasnil niekoľko známych mýtov

Fascinujúci pohľad do zákulisia obľúbenej hernej klasiky.


GTA San Andreas právom patrí medzi herné klasiky, na ktoré hráči zo Slovenska aj zo sveta vždy radi zaspomínajú.

Istým špecifikom vyplývajúcim z otvoreného sveta tejto hry bolo množstvo mýtov, záhad a tajomstiev, ktorým sa komunita fanúšikov venovala. Hráčov fascinovali a provokovali k vlastnému výskumu. V čase vydania išlo o naozaj obrovskú hru a hráčom sa zdalo, že v jej svete je možné naozaj všetko.

Obbe Vermeij je herný vývojár, ktorý v minulosti pracoval na viacerých tituloch zo série GTA. Na svojom Twitteri zdieľa zaujímavé informácie zo zákulisia vzniku týchto hier a zároveň vyvracia či objasňuje mýty a legendy, ktoré sa s nimi spájajú.

Toto je niekoľko postrehov ku GTA San Andreas, ktoré poskytol.

Samovražedný fotograf

Zvláštnym fenoménom v GTA San Andreas fotografi, ktorí sa sami odoberú na onen svet. Niekedy môžeš zahliadnuť postavu s fotoaparátom, ktorá fotí svoje okolie. Následne spokojne odkráča do vody, kde zomrie, pretože nevie plávať. Je to troška smiešne, je to troška morbídne.

Medzi hráčmi sa objavilo mnoho vysvetlení tohto javu a viacerým fanúšikom sa podarilo správne uhádnuť, prečo sa to deje. Vermeij potvrdil, že ide o chybu vo waypointoch. Postavy v San Andreas sú naprogramované tak, aby sa po ukončení činnosti vybrali k najbližšiemu „attractor“ objektu, akým môže byť stolička či bankomat.

Bez ohľadu na to, kde sa takýto „attractor“ nachádza, sa postava k nemu vyberie najkratšou trasou po vzdušnej čiare. V prípade, že ide o riedko obývanú oblasť, ako napríklad les, môžu sa nachádzať veľmi ďaleko a trasa môže obsahovať neprekonateľné prírodné prekážky. Postava sa napriek tomu vyberie na istú smrť.

Slovenka o popôrodnej depresii: Malú som chcela vyhodiť von oknom. Nie je okej chcieť svojmu dieťaťu rozbiť hlavu o stenu, lebo plače

Odporúčame prečítať:

Slovenka o popôrodnej depresii: Malú som chcela vyhodiť von oknom. Nie je okej chcieť svojmu dieťaťu rozbiť hlavu o stenu, lebo plače

Prečo lietadlá padajú?

Zrejme každý z hráčov GTA San Andreas aspoň raz zažil blízky a náhodný pád lietadla. Len si tak ideš a zrazu vedľa teba dopadne lietadlo, ktoré začne horieť a exploduje, pričom ťa môže aj zabiť. Prečo sa to deje?

Vývojár vysvetlil princíp, na základe ktorého sa lietadlá v hernom svete zjavujú. Malé lietadlá sa spawnujú vo vzduchu neďaleko hráčovej lokality a všetky tieto stroje sú fyzické objekty s rovnakým letovým modelom, aký má lietadlo ovládané hráčom. Predtým, ako sa stroje vo vzduchu objavia, sa kód snaží vypočítať realistickú letovú trasu, čo zahŕňa aj detekciu možných kolízií. Nie vždy sa to podarí.

Vermeij tvrdí, že tento proces bol v snahe šetrenia výkonu veľmi zjednodušený, a preto dochádza k zrážkam. Uviedol tiež, že kód obsahuje bug, ktorý pravdepodobnosť zrážky ešte zvyšuje. Veľmi rizikovým prostredím pre tieto letecké nešťastia sú miesta, kde sa nachádzajú vysoké kopce alebo vysoké budovy.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.