Autá duchov
Jednou z najznámejších záhad GTA San Andreas sú ghost cars – autá duchov. Hráči celkom ľahko môžu nájsť v lese dobité staré autá bez vodiča, ktoré sa samy pohybujú. Okolo ghost cars existuje veľa rôznych teórií a strašidelných príbehov, avšak skutočný dôvod ich výskytu nie je až taký vzrušujúci.
Ghost cars sú jedinečný opotrebovaný variant auta Glendale, ktorý sa v súboroch hry nazýva Glenshit. Tieto opustené polovraky bez vodiča sa náhodne zjavujú v lesnej oblasti, kde slúžia ako rekvizity zvýrazňujúce zaostalosť regiónu. Autá sa však môžu objaviť aj na strmom kopci, na ktorom sa z nejakého dôvodu nevedia udržať, a preto samy skĺznu dole. Presnú príčinu tohto javu nepozná ani Vermeij.
Bigfoot a ďalšie zvláštne javy
Skutočným kráľom San Andreas mýtov je Bigfoot. Mocného a nebezpečného ľudoopa v hre zahliadli mnohí, aj keď sa v nej vôbec nenachádza. Bigfoota nikdy nikto nenašiel v súboroch hry a nikdy nebol hodnoverne zdokumentovaný. Na otázku, či existuje Bigfoot, Vermeij, odpovedal originálne: „V GTA? Nie. V skutočnom svete? Áno.“
Vývojár v príspevku opísal aj biedu zrkadiel v San Andreas. Kvôli potrebe šetrenia výkonu boli zrkadlá v hre vytvorené tak, že išlo akoby o druhú miestnosť, v ktorej boli všetky objekty zrkadlovo obrátené. Toto sa týka len Playstation 2 verzie.
Takéto riešenie malo za následok viaceré obmedzenia a chyby. Napríklad, že takéto fejk zrkadlá mohli byť umiestnené len na vonkajšej strane miestnosti. Za určitých okolností predmety zo zrkadla vytŕčali do „skutočného“ sveta, čo pôsobilo ako vystrihnuté z hororu. Niektoré objekty sú vykreslené v nesprávnej pozícii, ako napríklad hudobný prehrávač na zábere.
Glitchy mirrors in GTA San Andreas.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) March 5, 2024
We didn’t have the video memory to render mirrors the proper way.
Instead, I rendered a mirrored version of the scene, at the same time as the scene itself.
This method has a few problems:
– Mirrors can only be on the outer wall of the room.… pic.twitter.com/0fkt2mtrVa
Vermeij sa venoval aj hodnote šťastie. Tá je v hre zobrazená medzi ostatnými štatistikami ako svaly a rešpekt, nikto však nevie, čo robí. S istotou vedia hráči akurát to, že sa zvyšuje zbieraním podkov rozmiestnených vo svete. Každá podkova zvýši šťastie o 20 bodov až na maximálnu hodnotu 1000.
Hráči špekulujú, že šťastie zvyšuje pravdepodobnosť výhry v hazardných hrách či šancu na nájdenie vzácneho vozidla. Nie je to však pravda. Vermeij prezradil, že v určitej fáze vývoja malo šťastie skutočne zvyšovať úspech v hazardných hrách, táto funkcia však nakoniec nebola implementovaná. Tento ukazovateľ je vo vydanej verzii hry prakticky bez využitia.
Ak ťa zaujala téma tajomstiev zo sveta hier GTA, určite navštív stránku GTA Myths Wiki.
Pozor! Je možné, že na nej stráviš celé hodiny!