Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Nedeľa 17.11.2024
sk
Deň boja za slobodu a demokraciu | Klaudia
cz
Den boje za svobodu a demokracii | Mahulena

Je Bigfoot skutočný? Aký je pôvod áut duchov? Vývojár GTA San Andreas objasnil niekoľko známych mýtov

Fascinujúci pohľad do zákulisia obľúbenej hernej klasiky.


Autá duchov

Jednou z najznámejších záhad GTA San Andreasghost cars – autá duchov. Hráči celkom ľahko môžu nájsť v lese dobité staré autá bez vodiča, ktoré sa samy pohybujú. Okolo ghost cars existuje veľa rôznych teórií a strašidelných príbehov, avšak skutočný dôvod ich výskytu nie je až taký vzrušujúci.

Ghost cars sú jedinečný opotrebovaný variant auta Glendale, ktorý sa v súboroch hry nazýva Glenshit. Tieto opustené polovraky bez vodiča sa náhodne zjavujú v lesnej oblasti, kde slúžia ako rekvizity zvýrazňujúce zaostalosť regiónu. Autá sa však môžu objaviť aj na strmom kopci, na ktorom sa z nejakého dôvodu nevedia udržať, a preto samy skĺznu dole. Presnú príčinu tohto javu nepozná ani Vermeij.

Slováci prezradili, s ktorými leteckými spoločnosťami majú najhoršie skúsenosti

Odporúčame prečítať:

Slováci prezradili, s ktorými leteckými spoločnosťami majú príšerné skúsenosti

Bigfoot a ďalšie zvláštne javy

Skutočným kráľom San Andreas mýtov je Bigfoot. Mocného a nebezpečného ľudoopa v hre zahliadli mnohí, aj keď sa v nej vôbec nenachádza. Bigfoota nikdy nikto nenašiel v súboroch hry a nikdy nebol hodnoverne zdokumentovaný. Na otázku, či existuje Bigfoot, Vermeij, odpovedal originálne: „V GTA? Nie. V skutočnom svete? Áno.“

Vývojár v príspevku opísal aj biedu zrkadiel v San Andreas. Kvôli potrebe šetrenia výkonu boli zrkadlá v hre vytvorené tak, že išlo akoby o druhú miestnosť, v ktorej boli všetky objekty zrkadlovo obrátené. Toto sa týka len Playstation 2 verzie.

Takéto riešenie malo za následok viaceré obmedzenia a chyby. Napríklad, že takéto fejk zrkadlá mohli byť umiestnené len na vonkajšej strane miestnosti. Za určitých okolností predmety zo zrkadla vytŕčali do „skutočného“ sveta, čo pôsobilo ako vystrihnuté z hororu. Niektoré objekty sú vykreslené v nesprávnej pozícii, ako napríklad hudobný prehrávač na zábere.

Vermeij sa venoval aj hodnote šťastie. Tá je v hre zobrazená medzi ostatnými štatistikami ako svaly a rešpekt, nikto však nevie, čo robí. S istotou vedia hráči akurát to, že sa zvyšuje zbieraním podkov rozmiestnených vo svete. Každá podkova zvýši šťastie o 20 bodov až na maximálnu hodnotu 1000.

Hráči špekulujú, že šťastie zvyšuje pravdepodobnosť výhry v hazardných hrách či šancu na nájdenie vzácneho vozidla. Nie je to však pravda. Vermeij prezradil, že v určitej fáze vývoja malo šťastie skutočne zvyšovať úspech v hazardných hrách, táto funkcia však nakoniec nebola implementovaná. Tento ukazovateľ je vo vydanej verzii hry prakticky bez využitia.

Ak ťa zaujala téma tajomstiev zo sveta hier GTA, určite navštív stránku GTA Myths Wiki.
Pozor! Je možné, že na nej stráviš celé hodiny!


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.