3. „Chápem, že si frustrovaný, ale štýl tvojej komunikácie so mnou nie je produktívny.“
Táto veta dokazuje, že si schopný pochopiť pocity druhej osoby, ale zdôrazňuje, že drzé správanie nie je spôsob, ako dosiahnuť pozitívne výsledky.
4. „Môžeme sa vrátiť k tejto diskusii, keď budeme obaja v pokojnejšom stave mysle?“
Týmto výrokom svojmu komunikačnému partnerovi naznačíš, že jeho (a možno aj tvoje) momentálne emocionálne nastavenie nevedie ku konštruktívnej diskusii a neprinesie žiadny úžitok. Bude lepšie, keď sa k rozhovoru vrátite neskôr.
5. „Prosím, hovor so mnou s úctou.“
Jednoduchý a priamy výrok, ktorý jasne stanovuje hranice a požaduje úctu vo vzájomnej komunikácii.
6. „Mám pocit, že si nerozumieme, a nepáči sa mi to. Môžeme začať ešte raz?“
Niekedy môže agresivita či nervozita spôsobená úplne inými vecami spôsobiť, že si dvaja ľudia neporozumejú v komunikácii a svoje negatívne nastavenie si vyfiltrujú na tom druhom. Preto, ak vidíš, že niekto nereaguje primerane, je v poriadku ho vyzvať, aby ste celú komunikáciu začali ešte raz a s pokojnejším tónom aj nastavením mysle.
Tieto vety sú silným nástrojom na odzbrojenie drzého správania a na návrat k zdravšej a produktívnejšej komunikácii. Využi ich s rozvahou a sústreď sa na dosiahnutie pokojného a vzájomne úctivého riešenia.