Vlaková doprava na Slovensku si práve prechádza niečím, čo sa rozhodne nedá nazvať slávnou érou. Takmer každý týždeň sa na koľajniciach prihodí nejaká výnimočná udalosť, ktorá v najlepšom prípade spôsobí masívne meškania mnohých spojov, v tom horšom prípade má za následok desiatky zranených cestujúcich. Ľudia prestávajú považovať slovenské vlaky za bezpečné. Kedy sa to zmení k lepšiemu?
Na začiatku novembra síce minister dopravy Jozef Ráž odvolal vedenie ZSSK, ale to, či tento krok skutočne prinesie pozitívnu zmenu, ukáže až čas. Nehody a incidenty medzitým naďalej pribúdajú. Čo iné ľuďom zostáva, než sa na tejto absurdnej situácii smiať cez slzy?
Stručný prehľad nehôd a pochybení
Aktuálnu sériu niekoľkých mimoriadnych situácií na slovenských koľajniciach by sme mohli pokojne nazvať „sezóna jeseň-zima 2025“. Začala sa na začiatku októbra, kedy Slovenskom otriasla hrozivá nehoda v okrese Rožňava, počas ktorej sa zranili desiatky cestujúcich.

O niekoľko týždňov neskôr sa dva vlaky zrazili pri Pezinku. Večer, 9. novembra, sa vlak REX 1814 po opustení stanice Pezinok dostal do kolízie s vlakom Ex 620. Do nemocnice bolo prevezených 79 osôb. Pravdepodobným dôvodom bolo, že jeden z vlakov prešiel na červený signál.

Len o desať dní neskôr sa ďalší incident odohral na košickej vlakovej stanici. Nečakané vykoľajenie osobného vlaku spôsobilo rozsiahle poškodenie trate a zároveň odštartovalo akútnu prevádzkovú krízu, ktorá sa dotkla tisícok cestujúcich.

V utorok, 9. decembra, sme informovali o dramatickej situácii, ktorá sa odohrala na trati medzi Liptovským Mikulášom a Liptovským Hrádkom. Na trati sa oproti sebe objavil osobný a nákladný vlak, ktoré zastavili len niekoľko desiatok metrov od seba. K zrážke našťastie nedošlo, nechýbalo však veľa.
Azda nič neilustruje katastrofálny stav železničnej dopravy tak dobre ako fakt, že už hneď na druhý deň sa odohrala ďalšia mimoriadna situácia. Priamo na bratislavskej Hlavnej stanici sa v stredu vykoľajil nie jeden, ale hneď DVA VLAKY.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane



















