Z času na čas treba preriediť aj pracovníkov reklamných oddelení, aby nedošlo k takýmto nepodarkom.
1. KFC a kanibalizmus v Číne
V osemdesiatych rokoch sieť reštaurácií s rýchlym občerstvením KFC otvorila svoju prvú pobočku v Číne. Keď sa tá snažila preložiť oficiálny anglický slogan do svojho rodného jazyka, v preklade nastala obrovská chyba.
„Finger lickin‘ good“, čo by sme v slovenčine mohli preložiť ako „také dobré, až si po tom budete oblizovať všetky prsty“ sa zmenilo na „zožerte si prsty“. Našťastie tento drobný prešľap nijako neodradil tamojších obyvateľov a vyprážané kura si s radosťou dopriali aj pod vyhrážkou kanibalizmu. Dodnes teda v týchto končinách patrí KFC k najnavštevovanejším reštauráciám.
2. Ak nechcete dieťa, pozor na perá
Keď sa spoločnosť Parker Pen Co. snažila so svojim perami preraziť na mexickom trhu, skončilo to obrovským fiaskom. Aj v tomto prípade sa stala chyba v preklade. Pôvodný slogan spoločnosti znie: It won’t leak in your pocket and embarrass you. /Nevytečie ti vo vrecku a nestrápni ťa. Slovo „embarrass“ sa však preložilo ako „embarazar“, čo znamená oplodniť. Vo výsledku teda spoločnosť varovala pred tečúcimi perami, ktoré by vás mohli oplodniť.
3. Nikto nechce auto, čo robí veľa hluku
Ruská automobilka Lada spustila predaj modelu Lada Kalina. V tom čase nemala ani len poňatia o tom, že v škandinávskych krajinách sa týchto áut asi veľa nepredá. Dôvod je prostý – slovo „kalina“ vo Fínsku znamená rachot. To nie je veľmi dobrá marketingová stratégia, keďže naozaj nikto nechce rachotiace auto. Názov tejto série áut teda prehodnotili a usúdili, že vhodnejšie bude nazvať ju Lada 119.
4. Nechcená fašistická propaganda
Firma JCPenney sa snažila predať svoje kanvice. Nič viac, nič menej. S týmto cieľom vytvorili grafiku billboardu, na ktorom bola kanvica, názov spoločnosti a nejaký ten slogan. Celkom bežná prax v tejto oblasti, nie? Áno, až na jeden malý detail.
Ľudia (ktorí očividne nemajú čo robiť so svojim voľným časom) si všimli, že kanvica, respektíve jej uško a vrchnák, sa až príliš podobá na Adolfa Hitlera. Hoci bola táto podobnosť čisto náhodná, JCPenney muselo zrušiť reklamu a billboardy stiahnuť.
5. Antikoncepcia s rovnakým efektom, ako pero z bodu číslo 2
V dvadsiatych rokoch minulého storočia sa v regáloch lekární objavili antikoncepčné tabletky s názvom Ramses. Všetko by bolo fajn, keby napokon výrobcovia nezistili, že Ramses II (muž, po ktorom dostali tabletky svoj názov) mal vlastne 160 detí. Neviem, či je práve toto dobrý ťah pri predaji tabletiek, ktoré majú zabrániť nechcenému tehotenstvu.
6. Niekedy je ťažké nepocikať sa od nadšenia
Slogan spoločnosti Harvey Nichols, ktorým sa snažili promovať letný výpredaj, znel: „Snaž sa krotiť svoje nadšenie.“ Reklamnú kampaň doplnili fotografiou modelky v tmavom tope a oranžových nohaviciach, ktoré… povedzme, že práve nelichotili jej zjavu.
Táto kombinácia ľudí dosť šokovala a netrvalo dlho, kým sa to dostalo k hlavám spoločnosti. Tie odkazujú, že to rozhodne nebol plán a fľak vlastne vôbec nie je fľakom, len nepodareným tieňom.
7. Pohrebná služba na to išla čiernym humorom
Na obrázku môžete vidieť reklamný pútač pohrebnej služby, ktorý vás nabáda, aby ste podišli bližšie. Pokiaľ si chcete prečítať kontaktné údaje a adresu, ktoré sú napísané malým písmom, tak tak jednoznačne musíte učiniť.
Už na prvý pohľad to ale nie je dobrý nápad. Cesta k billboardu totiž vedie cez koľajnice. Bola táto kampaň obrovským zlyhaním reklamného oddelenia, brilantnou myšlienkou či škodoradostným vtipom? Ktovie.
8. Nesľubuj, čo nemôžeš splniť
Na jar roku 2008 spoločnosť Dr. Pepper, zaoberajúca sa výrobou sladených nápojov, sľúbila jednu plechovku každému obyvateľovi Ameriky. Pod jednou podmienkou – Guns N‘ Roses‘ musia do konca roka vydať nový album. Bolo veľmi nepravdepodobné, že by sa tak naozaj stalo, vzhľadom na to, že skupina za posledných štrnásť rokov neuverejnila jedinú pesničku.
A predsa. 23. novembra uzrel svetlo sveta album Chinese Democracy. Dr. Pepper teda vyzval ľudí, aby si na ich stránke vyzdvihli voucher na drink zdarma. Ich web však nápor ľudí nezvládol, spadol a právnici hudobnej skupiny ich donútili, aby sa za celú kauzu ospravedlnili.
Zdroj: brightside.me
Titulná fotka: depositphotos.com