Slovenský hit „Mám ťa rád“ z repertoáru Karola Duchoňa sa opäť dostal do centra pozornosti – tentoraz vďaka značke Vinea, ktorá ho uviedla v novej verzii ako ústredný motív svojej letnej kampane. Projekt vznikol s cieľom pripomenúť hodnoty, ktoré nás spájajú: lásku, porozumenie a spoločnú históriu Čechov a Slovákov.
Ako informuje portál Mediálne, na reedícii piesne sa podieľali slovenská speváčka Tina, Vladislav Plevčík (herec z filmu „Duchoň“), česká speváčka Annet X, tanečný súbor Lúčnica a producent NobodyListen, ktorý je zároveň hlavným tvorcom novej hudobnej podoby skladby. Práve on sa vo videoklipe ocitol v roli rušňovodiča – symbolicky tak prepája legendárnu trasu Praha – Košice, na ktorej sa klip odohráva.
„Karol Duchoň bol spevák dušou a srdcom. Verím, že by ho potešilo, že jeho pieseň žije aj v roku 2025,“ vyjadril sa Plevčík. Text piesne ostal zachovaný, iba Annet X naspievala svoju pasáž v češtine.
Kampaň s posolstvom a novým vizuálom
Skladba „Mám ťa rád“ sa stala nosným prvkom celej letnej kampane Viney. Na pulty prichádza limitovaná edícia etikiet s týmto nápisom, čím má nápoj sprostredkovať jednoduché, no silné vyznanie. „Hudba je most, ktorý spája. A táto pieseň je jeho dokonalým príkladom,“ uviedla manažérka značky Oľga Kubíková.
Tina, ktorá s Vineou spolupracovala už v roku 2011, ocenila nadčasovosť piesne. „Mám ťa rád má čosi magické. Každý pozná aspoň refrén, ktorý sa zaryje do pamäti,“ povedala speváčka. Na Instagrame spustila výzvu, v ktorej fanúšikovia označovali interpretov, ktorých by radi počuli v novej verzii.
Remake aj od Kaliho: Pre vás hrám
Ďalší zaujímavý projekt, ktorý vzdáva hold Duchoňovi, priniesli Kali a Peter Pann. V skladbe „Pre vás hrám“ využili pôvodný hlas Karola Duchoňa a doplnili ho o moderný zvuk. „Nechceli sme to prepísať. Zostalo to tak, ako to zaspieval on,“ zdôraznil Kali.
Skladba mala pôvodne vyjsť už v decembri, no kvôli autorským právam sa jej premiéra posunula. Výsledkom je silný retro track s videoklipom, kde sa objavili aj známe mená ako Alan Murin či Osťo.