9. Pokiaľ nemáš strechu nad hlavou, nehovor sociálnemu pracovníkovi, že si noc predtým nespal na ulici. Práve to môže byť dôvodom, prečo ti neposkytnú svoje služby/neprijmú ťa do útulku pre bezdomovcov. Nie, nespal si u kamaráta na gauči, nie, nepomohla ti vzdialená rodina. Spal si na lavičke v parku, prípadne vo svojom aute. Bodka.
10. Kedysi som pracoval pre veľkú nadnárodnú firmu, ktorá nám počas cestovania preplácala náklady na jedlo. Občas, keď som sa vracal z práce neskoro v noci, sa mi už nechcelo ísť do reštaurácie a strácať ďalšiu hodinu, čo som mohol byť doma. Tak som si radšej v reštaurácii zakúpil darčekovú kartu a zaplatil ju firemnou kreditkou. Nikdy som si nevypýtal okrúhlu sumu, aby to nevyzeralo podozrivo, ale napríklad 45,27 €. Potom sme sa tam mohli ísť neskôr najesť aj s priateľkou „zadarmo“.
11. Som IT-čkár. Keď niekto chcel, aby som mu niečo vybavil ako prioritu, doniesol mi kávu alebo čokoládu. Pokojne ma nazvite úplatkárom, ale fungovalo to.

12. Keď dostaneš mail, ktorým sa nechceš v tom momente zaoberať, vypichni z textu nejakú drobnosť a odpíš, či by ti ju mohli lepšie objasniť. Človek na druhej strane neznáša odpovedanie na maily pravdepodobne tak veľmi ako ty. To znamená, že ti odpíše najskôr o pár dní.
13. Ako redaktorka používam pri rozhovoroch tento trik – dôležité otázky sa vždy pýtam dvakrát. Raz na začiatku, keď sú pripravení a recitujú, čo im nakázal PR tím, a druhýkrát neskôr, keď už sa mi trochu otvoria. Druhá odpoveď zvykne byť omnoho záživnejšia.
14. „Špeciál dňa“ – steak so zemiakmi – je za 20,99 €, ale keď si objednáš steak z jedálneho lístka a ako prílohu si vypýtaš zemiaky, celé ťa to vyjde len na 17,99 €. Je to to isté mäso, tá istá príprava, len jedno z toho je marketing. Keď je ku mne niekto ako k čašníčke milý, tak ho na to upozorním. Ak nie… nuž, za aroganciu sa platí.
15. Keď si voláš k sebe sťahovákov, spýtaj sa ich, či ponúkajú zľavy, ak niekto platí v hotovosti. Väčšina z nich ti dá zľavu 10 – 15 %.
16. Ak chceš robiť svoju prácu efektívne, zabudni na všetko, čo ťa „naučili“ na školeniach, a spýtaj sa zamestnanca, ktorý tam pracuje už roky. Platí to tak v každej jednej firme.
