Keď to nabudúce „nebudeš feelovať“, dávaj si pozor na jazyk. Za anglicizmy môžeš dostať pokutu

Podľa zástancov návrhu zákona má používanie anglicizmov negatívny vplyv na celú spoločnosť.


Talianska politická strana Fratelli d’Italia (Bratia Talianska) navrhla zákon, ktorý by kriminalizoval nesprávnu výslovnosť talianskych slov a používanie anglicizmov a slov z iných jazykov.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Návrh zákona, ktorý predstavil poslanec Fabio Rampelli, je výslovne podporovaný premiérkou a vzťahuje sa na všetky cudzie jazyky, no špeciálne sa zameriava na anglicizmy a používanie anglických slov, ktoré podľa zástancov talianskeho jazyka narušujú jeho dôstojnosť.

Shutterstock

Zákon stanovuje, že každý, kto zastáva funkciu vo verejnej správe, musí ovládať taliančinu plynulo v reči aj písomne, uvádzajú Topky. Používanie angličtiny v oficiálnych dokumentoch vrátane skratiek a pracovných názvov spoločností je zakázané. Okrem toho musia zahraničné spoločnosti vypracovať všetky interné predpisy a pracovné zmluvy v taliančine. Vo firmách, ktoré zamestnávajú zamestnancov nehovoriacich po taliansky, musí byť taliančina hlavným jazykom.

Ak by zákon nebol dodržaný, hrozí pokuta od 5 000 do 100 000 eur. Podľa zástancov návrhu zákona má používanie anglicizmov negatívny vplyv na celú spoločnosť, nie je to len módnou záležitosťou.

Určite si prečítaj:

Slovenská gastronómia slávi: Obľúbená bratislavská pizzeria uspela v prestížnej svetovej súťaži

Ministerstvo kultúry by malo zriadiť výbor, ktorý by sa zaoberal správnym používaním talianskeho jazyka a jeho výslovnosťou v školách, médiách, obchode a reklame. Toto znamená, že nesprávne vyslovenie slov by bolo v prípade prijatia zákona trestným činom. Napríklad vyslovenie „bru-schetta“ namiesto „bru-sketta“ by mohlo byť pokutované.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

V súčasnosti je ešte neisté, či tento návrh zákona bude prijatý alebo nie. Bude záležať na rozhodnutí talianskeho parlamentu a na tom, ako bude táto téma vnímaná verejnosťou.


Tagy:
REKLAMA
Nikola Kulová
Šoubiznis je pre mňa ako druhý domov a rada prinášam obsah, ktorý čitateľov zaujme. Píšem PR články, kde fakty prepájam s príbehom, a najviac si užívam rozhovory s inšpiratívnymi osobnosťami. Mojím cieľom je sprostredkovať čitateľom príbehy, ktoré baví a zároveň obohacujú.
Najčítanejšie
Podobné