Zdroj: ©Shutterstock

Kedy je najlepší čas na predaj auta? Drž sa týchto jednoduchých tipov

Poradíme ti, kedy je najvýhodnejšie predať auto.

Premysli si veľké servisné výdavky 

Zainvestovať do servisu 3000 € a hneď potom predávať auto nie je zrovna finančne výhodné rozhodnutie. Musíš si totiž uvedomiť, že investícia do servisu zásadným spôsobom nezvýši hodnotu tvojho auta. Keď máš staré BMW za 5000 € a za opravy zaplatíš 3500 €, stále máš len staré BMW za 5000 €. Áno, niektorí kupujúci možno ocenia spravený servis, ale určite nečakaj, že na základe neho kúpia 5000-eurové auto za 8500 €. 

Na druhej strane, nie je veľmi rozumné predávať auto tesne pred veľkým servisom. Ak vieš, že hneď teraz treba meniť rozvody, vstrekovače a turbo, lebo inak nenajazdíš ani 1000 km bez poruchy, takéto vozidlo sa ti nebude predávať ľahko. Väčšina kupujúcich totiž tieto chyby odhalí a bude si pýtať veľkú zľavu. Auto je preto najlepšie predávať v čase, keď si práve nevyžaduje väčšiu investíciu. 

Predaj auta
Freepik

Praktický tip: Poraď sa s tvojím mechanikom, pri akých kilometroch bude treba na tvojom aute meniť napríklad rozvody, DPF filter, vstrekovače, turbo alebo iné drahé súčiastky. Mechanik ti z vlastnej skúsenosti povie, akú životnosť mávajú tieto komponenty pri tvojom modeli, a budeš vedieť, kedy bude najvýhodnejšie ho predať, aby si sa týmto investíciám vyhol. 

Pár tipov, ako zvýšiť hodnotu auta pri predaji 

Pokiaľ chceš predať svoje auto čo najvýhodnejšie a najrýchlejšie, snaž sa odkladať všetky faktúry zo servisov, aby si vedel kupujúcemu dokladovať históriu opráv. Ak si mal náhodou nejakú poistnú udalosť alebo nehodu, sprav si z nej fotky. Mnohí ľudia sa boja kúpiť jazdené auto, ktoré bolo búrané a nedá sa overiť, aké veľké boli poškodenia. 

Odporúčame prečítať:

Slováci kvôli autokamerám masívne porušujú zákon. Táto chyba ťa môže vyjsť draho

Ak sa blíži termín technickej a emisnej kontroly, sprav ju ešte pred predajom. Pre kupujúcich to bude znak, že auto je pravdepodobne v dobrom technickom stave, a bude pre nich atraktívnejšie.


Tagy:

Dominik Parajka
Už viac ako 8 rokov sa venujem obsahovému marketingu, pričom mojou srdcovkou sú autá, o ktorých často píšem a natáčam videá. Rád ale vytváram obsah aj k iným témam, hlavne investovaniu, realitám, financiám, technike a elektronike.
Najčítanejšie
Podobné