Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 2.11.2024
sk
cz
Památka zesnulých

Koľko zarába Plačková, Sajfa, Fero Joke či Koleník? Niektorí Slováci môžu o takých sumách iba snívať

Kto kraľuje slovenskému rebríčku influencerov?


Marketingová agentúra Data on Steroids pravidelne sleduje sociálne siete influencerov a na základe dát z profilov a ďalších premenných odhaduje ich cenu. Jeden zo základných markerov je počet followerov. Práve miera sledovateľov naznačuje, akú veľkú skupinu vedia značky cez neho osloviť (reach).

No aj keď influencera sledujú desaťtisíce, neznamená to, že si pravidelne kliknú na jeho profil. Čiže pri cenotvorbe sa zohľadňuje výška engagementu a počíta sa engagement rate, teda miera zapojenosti používateľov. V prípade sociálnych sietí je to percento osôb, ktorým sa tvoj príspevok zobrazil, následne naň klikli, označili páči sa mi, pridali komentár alebo ho zdieľali. Čím aktívnejšie máš publikum, tým viac si môžeš pýtať.

Dôveryhodnosť influencera

Ďalším faktorom je dôveryhodnosť, ktorá sa určuje cez počet zmienok, čiže koľkokrát ťa spomenuli iné profily. Tak sa ľahko vyselektujú tie, ktoré majú síce veľký počet sledujúcich, ale nikto ich nezmieňuje. Ako influencer môžeš mať IG zaplavený dokonalými fotkami a storkami, no keď ti chýba pointa, cez ktorú by sa značka s tebou mohla spojiť, z hľadiska marketingu nemáš veľkú hodnotu.

Nikto ťa neoznačuje, nezmieňuje, len prescroluje profil. Najlepšie sú na tom influenceri, ktorí majú zmienky od známych osobností, mediálnych profilov, firiem či úspešných kolegov. Do finálnej cenotvorby však vstupuje aj množstvo ďalších faktorov.

Ronaldo si pýta milióny, Slováci sú skromnejší

Každý influencer má vlastnú cenotvorbu. Pre vytvorenie základnej predstavy môžu poslúžiť napríklad dáta z agentúry Data on Steroids. Podarilo sa im vyzbierať a zostaviť zoznam vyše 4 500 influencerov rôznych veľkostí, rozdielneho množstva angažovaných followerov, dosahu, zmienky, komerčnosti a na základe toho odhadnúť ich cenník.

Mohlo by ťa zaujímať:

Slovensko spoznalo nového víťaza ocenenia Homofób roka a Dúhový jednorožec

Ako uvádzajú, medzi ich odhadom a reálnymi cenami je silná korelácia (85 %). No môže sa stať, že niektorí influenceri sú mierne podhodnotení alebo nadhodnotení v porovnaní s odhadom. Nezanedbateľným je tiež formát príspevku. Storky bývajú 3- až 4-krát lacnejšie ako posty, keďže miznú do 24 hodín a ich produkcia je menej náročná.

Ak značka, ktorá chce nadviazať spoluprácu, vyžaduje exkluzivitu (napríklad ambasádora), musí byť pripravená si priplatiť. Cena sa odvíja od dĺžky a rozsahu produktov a služieb, na ktoré sa bude propagácia vzťahovať. Ak influencer značku miluje, je veľká pravdepodobnosť, že bude otvorenejší dohode o nižšej cene.

Kto kraľuje slovenskému rebríčku influencerov?
Data on Steroids

Tagy:

Monika Suchá
Píšem prstami, myslím hlučným vnútorným hlasom. Atakujem zaujímavými témami, ktoré musia prilákať najskôr mňa, kým ich vyzradím druhým. Konvenčne do nich badurkujem ironický a sarkastický tone of voice.Vo voľnom čase neznášam decká, obľubujem pondelky, bad days sú nedeľky. Rada si umývam zuby a šparchám sa vatovými tyčinkami v uškách. Také uspokojujúce.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.