Na našom trhu existuje niekoľko doručovateľských spoločností, ktoré sa bijú o prvenstvo z hľadiska kvality služieb. Vymýšľajú rôzne novinky a vylepšenia, aby presvedčili ľudí, že si musia vybrať práve ich.
Jednou z týchto spoločností je aj Packeta, ktorá začiatkom mesiaca odštartovala novú kampaň slovami: „Zabaľ už konečne to čakanie na pošte. Cez Packetu teraz posielaš zásielky najpohodlnejšie, ale aj najvýhodnejšie.“ Toto tvrdenie sa však nepáči jej konkurencii – Slovenskej pošte, ktorá sa rozhodla reagovať. Packetu obviňuje z nekorektnej reklamnej kampane.
„Slovenská pošta reaguje na nekorektnú reklamnú kampaň spoločnosti Packeta, ktorá tvrdí, že posielanie zásielok je cez ňu jednoduchšie a rýchlejšie a vyzýva zákazníkov, aby zabalili čakanie na pošte. Týmto konaním poškodzuje meno spoločnosti a narúša dôveru zákazníkov zavádzajúcimi informáciami. Sme moderná spoločnosť, ktorá drží krok s inováciami, digitalizuje svoje služby a prispôsobuje ich potrebám verejnosti, vďaka čomu sú konkurencieschopné voči ostatným hráčom na trhu,“ uvádza Slovenská pošta v tlačovej správe.
Slovenská pošta ďalej informuje, že prináša zákazníkom jednoduchší spôsob spracovania a odosielania balíkov vďaka svojej mobilnej aplikácii. Tá umožňuje pohodlné vybavenie zásielky – od jej zaplatenia až po samotné odoslanie – bez zbytočného čakania, čím sa služba stáva rovnako efektívnou ako u konkurencie.
Podnikne právne kroky

Používatelia si môžu zvoliť, či balík odovzdajú osobne na pošte alebo ho vložia do samoobslužného BalíkoBOXu, pričom v oboch prípadoch ide o vopred uhradené zásielky, čím sa celý proces výrazne urýchľuje. Výhodou BalíkoBOXov Slovenskej pošty je aj možnosť uložiť naraz viacero balíkov, čím sa zvyšuje komfort pri odosielaní, vysvetľuje Slovenská pošta vo svojom stanovisku.
„Dôležité je tiež uviesť, že dlhodobo sa nesprávne porovnávajú cenníky služieb. Ceny podávania online u konkurencie sa porovnávajú s cenami Slovenskej pošty za podaj na pobočke a nie s cenami za online podanie – službou, ktorú Slovenská pošta taktiež poskytuje. Ceny pre balíky podávané elektronicky – cez mobilnú aplikáciu, sú pritom nižšie, ako ceny za balíky podávané tradičným spôsobom, kedy balík spracuje a označí zamestnanec pošty,“ informuje ďalej pošta.
„Slovenská pošta vo veci zavádzajúcej reklamy podnikne potrebné právne kroky,“ dodáva pošta na záver.