Koniec binge sledovania? Netflix uvažuje o prechode k modelu jednej epizódy za týždeň

Streamovací gigant si týmto krokom chce udržať zákazníkov.


Keď na Netflixe narazíme na skvelý seriál, tak sa mnohí z nás oddajú takzvanému bingeovaniu. Teda sledovaniu epizódy za epizódou. Je to pohodlné, keďže Netflix všetky epizódy zverejňuje naraz. Zdá sa však, že sa to v budúcnosti zmení.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Ako uvádza portál Comic Book, streamovací gigant uvažuje, že možnosť sledovania všetkých nových epizód naraz a zruší a zavedie týždenné premiéry. Podobne to už dnes robia konkurenti HBO Max, Disney+ či Prime Video.

Plán na udržanie zákazníkov

Motívy sú jednoduché: Netflix si chce udržať predplatiteľov čo najdlhšie. Pokiaľ by teda seriál natiahol na mesiac či dva, logicky by si tým zabezpečil viac zákazníkov.

Shutterstock

V súčasnosti však nikomu nebráni zhltnúť celú sériu za jeden víkend a zrušiť si predplatné. Napokon, už sme sa malého experimentu v tomto ohľade dočkali. V prípade štvrtej série hitového seriálu Stranger Things sa Netflix rozhodol rozdeliť ju na dve časti.

Prvých šesť epizód síce vypustil naraz, ale na posledné dve sme si museli počkať mesiac. Je jasné, že ľudia, ktorí chceli vedieť, ako príbeh dopadne, si dovtedy predplatné nezrušili. Týždenné premiéry sa týkali aj najnovšej série Better Call Saul, v tomto prípade však nešlo priamo o projekt Netflixu.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Skúsenosti z konkurenčných streamovacích platforiem hovoria, že systém „jedna epizóda za týždeň“ je lukratívny a výhodný. Netflix mu zatiaľ odolával, pretože bol suverénne najpopulárnejšou streamovacou službou. To sa však v posledných mesiacoch mení a reálne hrozí, že ho z prvého miesta zosadí Disney+. Šéfovia teda musia prísť s novými stratégiami, ako udržať divákov na svojej strane.

MovieStillsDB / Netflix

Zatiaľ síce nebolo oficiálne oznámené, že Netflix prechádza na model týždenných premiér, ale zdroje z jeho okolia tvrdia, že jeho šéf Red Hastings to vážne zvažuje. V blízkej budúcnosti sa tak možno dočkáme výraznej zmeny v sledovaní našich obľúbených seriálov.


Tagy:
REKLAMA
Dušan Šutarík
Vyštudoval som Vysokú školu múzických umení v Bratislave a venujem sa prevažne filmovým a seriálovým témam. Informujem o novinkách v slovenských kinách aj na streamovacích platformách a prinášam zaujímavosti zo sveta filmov a seriálov.Občas píšem aj o aktualitách, technológiách alebo virálnych správach. Vo voľnom čase sa venujem písaniu poézie. Ak máte nápad na článok alebo tip, napíšte mi na dusan.sutarik@gmail.com
Najčítanejšie
Podobné