Konkurencia nemá žiadnu šancu: Lidl predstavil revolučnú novinku, ktorá ulahodí každému zákazníkovi

Plán je jasný: Zdemolovať konkurenciu technológiami.


Vojny obchodných reťazcov neutíchajú. Veľkí hráči sa predbiehajú v tom, kto svojim zákazníkom ponúkne pohodlnejší nákup a lacnejšie ceny, no Lidl teraz prichádza na scénu s novinkou, ktorá môže zmeniť tok obchodných dejín. Web Kryptomagazin informoval, že nemecký reťazec predstavila revolučnú funkciu, ktorá chce definitívne zmeniť spôsob nakupovania.

Lidl údajne testuje modernú technológiu Scan&Go. Tá umožňuje zákazníkom skenovať produkty priamo počas nakupovania cez mobilnú aplikáciu. V jednoduchosti to znamená, že zákazník už nebude musieť prejsť cez pokladňu – potravinu si naskenuje sám.

Technológia údajne už funguje v pobočke blízko centrály v Neckarsulme a mohla by byť implementovaná aj v zahraničí, ak bude medzi zákazníkmi úspešná. Ako to celé funguje? Zákazník si zapne funkciu skenovania priamo v predajni. Vďaka geolokačnej technológii sa mu zobrazia ponuky, ktoré sú výlučne v danom obchode. Produkty si nakupujúci skenuje priamo z čiarových kódov na obaloch, nie z cenoviek na regáloch.

Lidl a revolučné technológie

Technológie nie sú Lidlu cudzie. Obľúbený reťazec už dávnejšie testoval ručné skenery, ako sú tie používané v sesterskom reťazci Kaufland. Generálny riaditeľ Kenneth McGrath sa však rozhodol ísť cestou aplikácie – práve toto rozhodnutie sa môže stať kľúčovou zbraňou v boji s konkurenciou.

Reťazec vybavuje pečivo, ovocie a zeleninu predávané po kusoch QR kódmi. Pri produktoch na váhu sú k dispozícii váhy s možnosťou tlače etikiet. Platba prebieha prostredníctvom samoobslužných pokladní, pričom kód na účtenke následne aktivuje otvorenie protikrádežových brán.

Mohlo by ťa zaujímať:

Malé mestečko získa obrovskú predajňu: Lidl vstupuje do nečakanej oblasti. Vieme, kedy otvorí

Reťazec zatiaľ sprístupnil túto funkcionalitu v aplikácii Lidl Plus len zákazníkom v Nemecku, Poľsku a Holandsku. Ostatní európski používatelia sa však môžu tešiť – po ukončení testovacej fázy a pilotnej prevádzky sa plánuje jej rozšírenie aj do ďalších krajín.

Kaufland už technológiu ponúka

Konkurenčný Kaufland, patriaci pod tú istú nemeckú skupinu ako Lidl, už technológiu Scan&Go ponúka. Vlastní ju aj Tesco. Lidl sa tým pádom snaží v tomto smere vyrovnať konkurencii a popri tom ich v tom aj predbehnúť. Nová technológia predstavuje revolúciu v retail sektore – zákazníci si už nebudú musieť vykladať a zas baliť svoje nákupy pri pokladni. Stačí si naskenovať produkty, zaplatiť a odísť.

Na rozdiel od Tesca a Kauflandu, ktoré väčšinou využívajú ručné skenery (alebo vlastnú appku v prípade Kauflandu), Lidl neponúka žiadne externé zariadenia – všetko funguje výlučne v rámci aplikácie Lidl Plus.

Konkurencia nemá žiadnu šancu: Lidl predstavil revolučnú novinku, ktorá ulahodí každému zákazníkovi
Shutterstock

Šimon Patkoš
Svoju písaciu púť som začal už na strednej škole, avšak do sveta textu som sa poriadne ponoril až na vysokej škole, kde som vyštudoval filmovú scenáristiku a dramaturgiu. Najviac sa vo svojich článkoch zameriavam na filmové témy, ale neohrdnem aj originálnymi historickými a ľudskými príbehmi.
Najčítanejšie
Podobné