Vojny obchodných reťazcov neutíchajú. Veľkí hráči sa predbiehajú v tom, kto svojim zákazníkom ponúkne pohodlnejší nákup a lacnejšie ceny, no Lidl teraz prichádza na scénu s novinkou, ktorá môže zmeniť tok obchodných dejín. Web Kryptomagazin informoval, že nemecký reťazec predstavila revolučnú funkciu, ktorá chce definitívne zmeniť spôsob nakupovania.
Lidl údajne testuje modernú technológiu Scan&Go. Tá umožňuje zákazníkom skenovať produkty priamo počas nakupovania cez mobilnú aplikáciu. V jednoduchosti to znamená, že zákazník už nebude musieť prejsť cez pokladňu – potravinu si naskenuje sám.
Technológia údajne už funguje v pobočke blízko centrály v Neckarsulme a mohla by byť implementovaná aj v zahraničí, ak bude medzi zákazníkmi úspešná. Ako to celé funguje? Zákazník si zapne funkciu skenovania priamo v predajni. Vďaka geolokačnej technológii sa mu zobrazia ponuky, ktoré sú výlučne v danom obchode. Produkty si nakupujúci skenuje priamo z čiarových kódov na obaloch, nie z cenoviek na regáloch.
Lidl a revolučné technológie
Technológie nie sú Lidlu cudzie. Obľúbený reťazec už dávnejšie testoval ručné skenery, ako sú tie používané v sesterskom reťazci Kaufland. Generálny riaditeľ Kenneth McGrath sa však rozhodol ísť cestou aplikácie – práve toto rozhodnutie sa môže stať kľúčovou zbraňou v boji s konkurenciou.
Reťazec vybavuje pečivo, ovocie a zeleninu predávané po kusoch QR kódmi. Pri produktoch na váhu sú k dispozícii váhy s možnosťou tlače etikiet. Platba prebieha prostredníctvom samoobslužných pokladní, pričom kód na účtenke následne aktivuje otvorenie protikrádežových brán.
Reťazec zatiaľ sprístupnil túto funkcionalitu v aplikácii Lidl Plus len zákazníkom v Nemecku, Poľsku a Holandsku. Ostatní európski používatelia sa však môžu tešiť – po ukončení testovacej fázy a pilotnej prevádzky sa plánuje jej rozšírenie aj do ďalších krajín.
Kaufland už technológiu ponúka
Konkurenčný Kaufland, patriaci pod tú istú nemeckú skupinu ako Lidl, už technológiu Scan&Go ponúka. Vlastní ju aj Tesco. Lidl sa tým pádom snaží v tomto smere vyrovnať konkurencii a popri tom ich v tom aj predbehnúť. Nová technológia predstavuje revolúciu v retail sektore – zákazníci si už nebudú musieť vykladať a zas baliť svoje nákupy pri pokladni. Stačí si naskenovať produkty, zaplatiť a odísť.
Na rozdiel od Tesca a Kauflandu, ktoré väčšinou využívajú ručné skenery (alebo vlastnú appku v prípade Kauflandu), Lidl neponúka žiadne externé zariadenia – všetko funguje výlučne v rámci aplikácie Lidl Plus.
