Vojny obchodných reťazcov neutíchajú. Veľkí hráči sa predbiehajú v tom, kto svojim zákazníkom ponúkne pohodlnejší nákup a lacnejšie ceny. Lidl teraz prichádza na scénu s novinkou, ktorá zaujme zákazníkov, informoval o tom web Kryptomagazin.
Lidl údajne testuje modernú technológiu Scan&Go. Tá umožňuje zákazníkom skenovať produkty priamo počas nakupovania cez mobilnú aplikáciu. V jednoduchosti to znamená, že zákazník už nebude musieť prejsť cez pokladňu – potravinu si naskenuje sám.
Technológia údajne už funguje v pobočke blízko centrály v Neckarsulme a mohla by byť implementovaná aj v zahraničí, ak bude medzi zákazníkmi úspešná. Ako to celé funguje? Zákazník si zapne funkciu skenovania priamo v predajni. Vďaka geolokačnej technológii sa mu zobrazia ponuky, ktoré sú výlučne v danom obchode. Produkty si nakupujúci skenuje priamo z čiarových kódov na obaloch, nie z cenoviek na regáloch.
Lidl a revolučné technológie
Technológie nie sú Lidlu cudzie. Obľúbený reťazec už dávnejšie testoval ručné skenery, ako sú tie používané v sesterskom reťazci Kaufland. Generálny riaditeľ Kenneth McGrath sa však rozhodol ísť cestou aplikácie.
Reťazec vybavuje pečivo, ovocie a zeleninu predávané po kusoch QR kódmi. Pri produktoch na váhu sú k dispozícii váhy s možnosťou tlače etikiet. Platba prebieha prostredníctvom samoobslužných pokladní, pričom kód na účtenke následne aktivuje otvorenie protikrádežových brán.
Reťazec zatiaľ sprístupnil túto funkcionalitu v aplikácii Lidl Plus len zákazníkom v Nemecku, Poľsku a Holandsku. Ostatní európski používatelia sa však môžu tešiť – po ukončení testovacej fázy a pilotnej prevádzky sa plánuje jej rozšírenie aj do ďalších krajín.
Nejde o úplnú novinku
Ako sme spomenuli už vyššie, sesterský obchodný reťazec Kaufland podobnú technológiu ponúka. V tomto prípade však zákazníci môžu systém skenovania produktov efektívne použiť na svoj nákup v predajniach Kauflandu prostredníctvom scanerov.
To, čím sa líši Lidl od Kuflandu je práve využitie mobilnej aplikácie, no ani v tomto prípade nie je Lild priekopníkom. Technológiu Scan&Go v moblinej aplikácii už niekoľko rokov ponúka aj Tesco. Spoločnosť Tesco bola prvým obchodným reťazcom na Slovensku, ktorý k nám túto technológiu priniesol. V roku 2016 ako prvý spustili službu Scan&Shop (teda skenovanie nákupu pomocou špeciálneho skeneru). V rovnakom čase spustili aj službu Scan&Shop Mobile – teda skenovanie nákupu cez mobilnú aplikáciu.
Lidl sa tak na rozdiel od Kauflandu plánuje pripojiť k podobnému systému, aký na Slovensku funguje v sieti Tesco – konkrétne pomocou svojej vlastne aplikácie Lidl Plus.

Oprava: Znenie článku bolo upravené z dôvodu nesprávne uvedených informácií v pôvodnom zdroji.