Či už si hľadáš novú kaderníčku, nechtárku alebo babu na obočko, určite sa dôkladne prehrabeš ukážkami jej práce na Instagrame. Časom reklám v novinách, televízii či na bilbordoch pri diaľnici dávno odzvonilo – toto je marketing, ktorý fičí v roku 2025. Pravdou však ostáva, že nájsť správny balans medzi ochranou súkromia svojich zákazníčok a nutnosťou zdieľať dobre odvedenú prácu online, vie byť fuška.
Dnes je to už automatika. „Môžem si ťa odfotiť na pred a po?“ spýta sa ťa slečna v salóne a ty len nenútene mávneš rukou. Čo ťa po tom? Ak ide o kaderníčku, tak si beztak od chrbta, ak zase o nechtovú dizajnérku, tak ti vidno len ruky. O čosi náročnejšie to majú slečny, ktoré sa venujú úprave mihalníc. Predsa len, zachytiť niečo uprostred tváre a zároveň neodhaliť priveľa? Ťažká úloha.
Súkromie treba ochrániť
Každá kozmetička by si fotografiami svojej práce bezpochyby najradšej vytapetovala aj obývačku, nehovoriac o sociálnych sieťach. Koniec koncov, tieto žienky majú byť na čo hrdé. Lenže komfort klientok, a najmä ochrana ich súkromia, je prvoradá. Pekný feed na Instagrame prichádza až po tom. Tejto kozmetičke, ktorú zverejnil profil @lashbyc, sa podarilo nájsť priam perfektný kompromis, ktorému nechýbala ani zdravá dávka humoru.
Väčšina kozmetičiek na to ide prvoplánovo – zvyšok tváre zacenzúruje čiernou farbou, alebo ju rozmaže. Na tomto spôsobe nie je, pochopiteľne, nič zlé. Troška kreativity však nezaškodí. A presne tu prichádzajú na scénu mačičky. Kozmetička zo salónu @pixiehollowparlor, ktorý sa nachádza v meste Rocklin v americkej Kalifornii, zdieľa na TikToku koláže mačičiek a umelých mihalníc.
Najvirálnejšie video nazbieralo viac ako 7,5 milióna zhliadnutí. Ako sa ukázalo, kombinácia vtipných mačacích záberov a ľudských očí s predĺženými mihalnicami je natoľko vtipná, že sa jej ľudia nevedia nabažiť. „Si kreatívny génius. Zrazu aj ja chcem byť mačka,“ odkázala kozmetičke v komentároch jedna z fanúšičiek. „Ako milovníčka mačiek musím povedať, že keď si raz pôjdem dať robiť mihalnice, tak jedine sem,“ napísala zase ďalšia.
Mnohé nezabudli poznamenať, že presne takto sa robí marketing. Zábavne a hravo. Na to autorka profilu odpísala: „Vidíš, naši boli nahnevaní, že som sa po skončení vysokej školy zameranej na marketing začala živiť úpravou mihalníc. Musím im odkázať, že mi ten titul predsa na niečo slúži.“
Keď reklama funguje
V dnešnej reklamami presýtenej dobe má človek miestami pocit, že pred nimi niet úniku. Napriek tomu treba uznať, že ak je reklama spravená dobre, človek si ju pozrie rád. Príkladom je – okrem mačičiek a mihalníc – aj táto pani z poľského hotela, ktorá sa minulý rok stala okamžitou hviezdou internetu. Ľudí si podmanila svojím netradičným prejavom. Čo presne to znamená, si môžeš prečítať v našom článku.