Malé motory a ich spotreba
V tomto smere malé motory často ťahajú za kratší koniec. Všetko ale závisí od spôsobu používania. Pri jazdení po diaľniciach alebo okresných cestách s väčšími stúpaniami a klesaniami majú zväčša navrch väčšie motory. Tie totiž aj pri väčšej záťaži a rýchlosti stále idú povedzme na 40 % svojich maximálnych možností. Majú veľkú výkonovú rezervu a nespotrebujú tak veľa paliva, aby udržali požadovanú rýchlosť jazdy.
Naopak, malé motory idú v takýchto podmienkach povedzme na 70 % svojich maximálnych možností. Oveľa viac sa zapotia a riadiaca jednotka musí vstrekovať viac paliva, aby poskytovali požadovaný výkon. Preto majú spotrebu veľakrát porovnateľnú alebo dokonca vyššiu ako 2x také veľké motory.
V mestskom prostredí je to opačne
Pri jazdení po meste majú zvyčajne práve malé motory navrch. Majú menšiu zotrvačnosť, rýchlejšie sa dostanú do otáčok a aj ich hmotnosť je nižšia ako v prípade väčších motorizácií. Preto majú v meste menšie spotreby a auto je pocitovo živšie. Čím je však rýchlosť jazdy väčšia, tým sa dynamika zhoršuje, spotreba zvyšuje a prevahu získava väčší motor.

Hybridné systémy robia divy
Ak zvažuješ, že si kúpiš väčšie auto s malým motorom, ideálnou voľbou môže byť mild-hybridná alebo klasická hybridná motorizácia. Elektromotor totiž dokáže zásadne zlepšiť dynamiku malého motora. Pri jazde budeš mať pocit, že pod kapotou je väčší a výkonnejší motor. Nehovoriac o tom, že vďaka podpore elektromotora má spaľovací motor menšiu spotrebu a je naň vyvíjaná menšia záťaž, čo prispieva k dlhšej životnosti.