Rok 2024 pomaly, ale isto speje do finále. Počas neho sme mohli v slovenských televíziách sledovať veľké množstvo seriálov aj relácií. Ktoré z nich sa stali najsledovanejšími? Portál Mediálne priniesol rebríček programov, ktoré u divákov bodovali najviac.
Asi neprekvapivo sa na prvých priečkach umiestnili športové prenosy, konkrétne hokejové majstrovstvá sveta. Tentokrát ich vysielala televízia JOJ a šampionát ako taký sa stal najsledovanejším programom roka. Logicky, najväčšiu sledovanosť mali zápasy, v ktorých hrali slovenskí hokejisti.
Prvé miesto si vyslúžila druhá tretina medzi Slovenskom a Lotyšskom, ktorú sledovalo takmer 1,3 milióna divákov. Veľkú sledovanosť ale zaznamenal aj šampionát UEFA EURO, ktorý si mohol sledovať na Markíze. Najviac divákov sledovalo druhý polčas duelu Anglicko – Slovensko (984-tisíc divákov).
Bodovala Markíza
Slovenské televízie svojim divákom prinášali aj obľúbené seriály. V prípade Markízy zabodoval seriál Dunaj, k vašim službám. Najsledovanejšou bola epizóda z 28. marca, ktorú videlo 630-tisíc divákov. Osloviť dokázala aj seriálová novinka Zrada, ktorej 10 epizód v priemere sledovalo 546-tisíc divákov.
Do rebríčka sa dostal aj seriál Čas nádejí z produkcie STVR. Ten si udržal stabilnú sledovanosť počas celého vysielania (v priemere 556-tisíc divákov). Hoci televízia JOJ uviedla hneď niekoľko seriálov, či už nových, alebo pokračovanie zabehnutých značiek, do rebríčka sa žiadnemu nepodarilo dostať.
Zábavné relácie
Čo sa týka rôznych nespravodajských relácií, tento rok dominovala tanečná súťaž Let’s Dance. Tá sa stala najsledovanejším nespravodajským programom celého roka. Patria jej prvé dve priečky v TOP 50 rebríčku. V priemere súťaž sledovalo 611-tisíc divákov, maximum sa potom vyšplhalo až na 678-tisíc divákov.
Výborné čísla si pripísala aj relácia Pečie celé Slovensko z dielne STVR. 11 epizód si v priemere pozrelo 553-tisíc divákov, maximum potom bolo 585-tisíc divákov. Slušný výkon predviedla aj reality šou Na nože, teda už jej tretia séria, ktorú odvysielala Markíza. Sledovalo ju približne pol milióna divákov.
STVR sa do rebríčka dostala aj reláciou Záhady tela, ktorej epizódu z 27. januára sledovalo 490-tisíc divákov. Televízia JOJ sa do rebríčku nedostala so žiadnou svojou reláciou.
A čo politika?
Divákov, pravdaže, zaujímali aj politické relácie. Keďže v roku 2024 sme volili novú hlavu štátu, veľkú pozornosť si vyslúžili práve debaty s kandidátmi. Najsledovanejšie boli dve veľké predvolebné diskusie na Markíze, ktoré nazbierali 731- a 665-tisíc divákov. Tretie miesto patrí predvolebnej debate na Jednotke, ktorá dosiahla 553-tisíc divákov.
Čo sa týka pravidelných politických relácií, dominovalo Na telo (499-tisíc divákov), O 5 minút 12 zase 14. januára oslovilo až 485-tisíc divákov. Dobré čísla dosiahli aj Televízne noviny na Markíze a JOJ. Spravodajské relácie STVR sa však do rebríčka nedostali.