Podobne ako zvyšok sveta, aj Slováci fičia vo veľkom na sociálnych sieťach a denne na nich strávia hodiny, či už komunikovaním alebo sledovaním rôzneho obsahu. Tieto sociálne siete majú Slováci najradšej, poukazuje TASR na základe nového prieskumu AMI Digital Index.
Prvenstvo v rebríčku obsadil Facebook, ktorý si vyskúšalo až 92 percent slovenských používateľov internetu. Druhé miesto patrí platforme YouTube s 91 percentami. Prvú trojku uzatvára Instagram s 65 percentami. Štvrté miesto doplnil Pinterest, tu je reč o 44 percentách. Na záver je tu v TOP 5 TikTok, s 36 percentami.
„Sociálnym sieťam na Slovensku už niekoľko rokov kraľujú Facebook a YouTube, s ktorými má používateľskú skúsenosť drvivá väčšina ľudí všetkých vekových skupín. V poslednom čase sa im však výrazne priblížil Instagram, obľúbený predovšetkým medzi mladšími používateľmi, a rastie aj TikTok, ktorý je doménou najmä takzvanej Generácie Z,“ vysvetlil riaditeľ spoločnosti AMI Digital Vladan Crha.
Najviac rastú dve platformy
Najrýchlejšie si nových používateľov získavajú sociálne siete TikTok a Instagram. Výsledky ukazujú, že tieto platformy si medziročne vylepšili svoje skóre až o štyri percentá. Na základe prieskumu sa ukázalo, že až 95 percent používateľov navštevuje sociálne siete minimálne raz za týždeň. Denne ich používa až 87 percent, pričom najčastejším zariadením, na ktorom si ich pozerajú, je mobilný telefón, ktorý je zároveň aj najpreferovanejší.