Výdajné miesta sú dnes doslova na každom kroku a vďaka svojej praktickosti ich využívame čoraz častejšie. Na Slovensku ich má spoločnosť Packeta už vyše 2 400 a ich počet neustále rastie. Zjednodušujú nám život, no ako informuje web Topky, niekedy v nich technici nájdu veci, ktoré by tam rozhodne nemali byť. Pracovníci sa už viackrát presvedčili, že ľudská vynaliezavosť pri posielaní zásielok nemá hranice.
Kuriózny prípad zaznamenali pri jednom Z-BOXe, z ktorého sa začal šíriť neznesiteľný zápach. Na miesto bol okamžite vyslaný technik kvôli hláseniu: „Pošlite technika, Z-BOX silne zapácha.“ Keď dorazil, naskytol sa mu poriadne nechutný pohľad – v schránke niekto nechal vákuovo balené ryby, ktoré sa medzičasom začali kaziť.
Ani ďalší prípad nezaostával v absurdnosti. Tentoraz niekto cez Z-BOX poslal jogurty značky Hollandia. A hoci boli bez laktózy, nešlo o najlepší nápad – vonku bolo 33 stupňov Celzia. Odvážlivec ich naskladal rovno do dvoch schránok. Spoločnosť Packeta upozorňuje, že takéto správanie je nielen neefektívne, ale aj nezodpovedné.
Packeta a kuriózne zásielky
Nevhodné zásielky však nekončia pri mliečnych výrobkoch. V minulosti sa pracovníci Packety stretli s oveľa bizarnejšími prípadmi. V balíkoch už objavili živé rybičky, včely, cvrčky, dážďovky a dokonca aj mláďa hada. Spoločnosť zverejnila aj fotografie z týchto nálezov, ktoré síce môžu pôsobiť úsmevne, no v skutočnosti ide o vážne porušenie pravidiel.
Ako Packeta zdôrazňuje, preprava živých zvierat ani tovaru podliehajúceho rýchlej skaze nie je povolená a porušuje ich Všeobecné obchodné podmienky. Ide aj o otázku humánnosti a bezpečnosti – nielen voči zvieratám, ale aj ostatným zásielkam a prijímateľom. Čerstvé potraviny či rastliny, ktoré sa rýchlo kazia, jednoducho do výdajných miest nepatria.
Na depách spoločnosti preto pracuje špecializovaný tím, ktorý podozrivé zásielky kontroluje. Napríklad zásielky s rybičkami často začnú pretekať, čo môže znehodnotiť aj iné balíky v depe. V takýchto prípadoch nie je možné balík štandardne doručiť ani vrátiť.
Akonáhle pracovníci vyriešia vzniknutú situáciu, zaistia živé zvieratá a odovzdajú ich odborníkom alebo príslušným úradom. Následne kontaktujú odosielateľa, ktorému umožnia osobné prevzatie zásielky na príslušnom depe. Packeta preto vyzýva verejnosť, aby si dobre rozmyslela, čo do Z-BOXu vkladá.