Určite to poznáš – plánuješ výlet alebo dovolenku a vždy to sprevádza stres. Vydýchneš si až vtedy, keď už je všetko zariadené. Skutočné problémy však ešte len čakajú za rohom. Presne to platí aj v prípade manželského páru z Austrálie. Ako informuje portál Independent, chybne vyplnené letenky stáli tento pár viac ako 2800 eur.
Manželia Phil a Kate z Austrálie plánovali let do Londýna. Našli spiatočné letenky, za ktoré zaplatili celkom 4800 austrálskych dolárov, čo je v prepočte približne 2936 eur.
Do lietadla sa, bohužiaľ, nedostali
Problém nastal v momente, keď sa už snažili dostať do lietadla. Zamestnanci spoločnosti Virgin ich odmietli pustiť do lietadla kvôli faktu, že Phil zarezervoval manželkine miesto pod jej prezývkou „Kate“. To predstavovalo problém, keďže jej skutočné meno, ktoré má uvedené aj v pase, je „Katherine“, poznamenal austrálsky server Nine.
Celé to viedlo k smútku, keďže podľa Phila išlo len o administratívnu chybu. Myslel si totiž, že si bral v kostole Kate, a nie Katherine. Ich problém s letenkami eskaloval ešte viac. Letecká spoločnosť im oznámila, že si budú môcť rezerváciu upraviť za menší administratívny poplatok.
Keď už situáciu začali riešiť, tak im agent zo spoločnosti StudentUniverse, kde kupovali letenky, zrazu oznámil, že si budú musieť zaplatiť za novú letenku. Až na jeden háčik, táto už bude stáť 4700 austrálskych dolárov, v prepočte okolo 2875 eur.
Letenky za tisíce, lebo vraj nebol čas na zmeny
Nevyhnutnosť novej, predraženej letenky firma obhajovala tým, že nemajú čas na zmeny údajov. Pár zostal naštvaný. Poukázal na to, že firma nemala čas na zmeny, ale mala čas na to, aby im predala novú letenku.
Manželský pár zostal veľmi sklamaný a vyslovene prosil, aby im spoločnosť StudentUniverse vyhovela. Hovorili, že v jedno okamihu takto prídu o všetky peniaze, ktoré majú prichystané na dovolenku.
Bohužiaľ, ani napriek tomu im spoločnosť nevyhovela. Tá sa neskôr ohradila vyjadrením, že môže situácie riešiť len v rámci zásad leteckej spoločnosti. V tomto prípade vraj nemohlo dôjsť k zmene údajov zákazníkov, preto bola jedinou možnosťou nová letenka. Tvrdili, že keby sa to riešilo skôr ako 3 hodiny pred odletom, tak by im mohli pomôcť viac.
Z tohto celého vyplýva jedno ponaučenie. Vždy si treba poriadne skontrolovať údaje, keď niekam letíš, aby si potom neplatil za letenky tisíce navyše.