Labubu je hotová zlatá baňa. Prichádza novinka, ktorá môže zisk výrobcu vyhnať do astronomických výšin

Spoločnosť Pop Mart vďaka Labubu zarába nepredstaviteľné peniaze.


Trend Labubu je stále silný. Vidíme to v množstve obsahu na sociálnych sieťach a takisto aj v hospodárskych výsledkoch výrobcu Pop Mart. Agentúra Reuters uviedla, že vďaka Labubu čínska firma zaznamenáva rekordné príjmy.

Zlatá baňa Labubu

Riaditeľ Pop Mart Wang Ning v stredu oznámil, že jeho firme sa do konca roka 2025 podarí dosiahnuť príjmy 20 miliárd juanov (2,4 miliardy eur). Zároveň pripustil, že bez veľkých problémov toto číslo môže do konca roka prekonať až 30-miliardovú hranicu.

Labubu je hotová zlatá baňa. Prichádza novinka, ktorá môže zisk výrobcu vyhnať do astronomických výšin
Profimedia

Zaujímavý je pohľad na hodnotu akcií Pop Mart – tá v priebehu roka poskočila o 200 %. Aktuálna trhová hodnota všetkých akcií spoločnosti Pop Mart, ktoré sú v obehu presahuje 40 miliárd eur. Pre porovnanie, v prípade konkurencie v podobe výrobcu hračiek Mattel toto číslo presahuje len 5 miliárd eur.

Za obrovský nárast príjmov čínskej spoločnosti je zodpovedný predovšetkým úspech Labubu v zámorí. S tým súvisí aj rýchla expanzia v oblasti kamenných predajní v zahraničí – veľa predajní sa otvorilo a veľa sa ich ešte len otvorí. Pop Mart má záujem rozširovať ich počet zo súčasných 140 na 200 do konca roka.

Labubu je hotová zlatá baňa. Prichádza novinka, ktorá môže zisk výrobcu vyhnať do astronomických výšin
Profimedia

Spoločnosť má v súčasnosti v USA okolo štyridsať predajní, v Európe je ich dvadsať dva. Pre Európu je charakteristické geograficky veľmi nerovnomerné rozmiestnenie predajní. Kým v Londýne je predajní desať, v celom bývalom východnom bloku nie je jediná. Pop Mart obchod, ktorý je najbližšie k Slovensku, sa nachádza v talianskom Miláne.

Určite si prečítaj:

Slovensko sa znova predviedlo: Cena vody s citrónom v meste na strednom Slovensku ľuďom vyrazila dych

Priestor na rast

Vedenie Pop Mart je presvedčené, že stále je obrovský priestor pre rozširovanie aktivít. Dokazuje to napríklad aj oznámenie mini Labubu, teda figúrok, ktoré sa dajú upevniť priamo na mobilný telefón. Len samotné predstavenie mini Labubu zvýšili hodnotu akcií Pop Mart o 12 %.

Hoci Labubu je suverénne najznámejšia figúrka Pop Mart, postavičky zo série Monsters, kam Labubu patrí, nie sú jediným želiezkom v ohni. Labubu predstavujú len 34,7 % celkových príjmov spoločnosti. Môžeme preto očakávať, že Pop Mart vynaloží veľké úsilie, aby priniesol na trh ďalšie figúrky, ktoré by nakupujúcich dokázali osloviť rovnako ako Labubu.

Z istého pohľadu je príchod nových postavičiek nevyhnutnosťou pre prežitie výrobcu. Očakávame, že rovnako ako iné trendy v minulosti, aj Labubu ľudí časom zunuje a budú hľadať náhradu za ne. Pre Pop Mart bude veľkou výhrou, ak náhradou bude produkt práve z ich vlastnej ponuky.


Tagy:
Peter Strhan
Venujem sa predovšetkým témam ako internetová kultúra, súčasné trendy a memes. Blízko mám aj k hudbe, vede a histórii.
Najčítanejšie
Podobné