Labubu mánia: Ako roztomilá príšerka zmenila čínsku firmu na miliardové impérium

Rekordné zisky vďaka Labubu šokovali analytikov na celom svete.


Čínska spoločnost Pop Mart International Group zažíva skutočný boom vďaka svojej kultovej postavičke Labubu. Akcie firmy vyskočili na hongkonskej burze o 12,5 percenta po zverejnení výsledkov, ktoré prekonali všetky očakávania analytikov.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Rekordné tržby a zisky šokovali investorov

Za prvý polrok 2025 dosiahla firma medziročný nárast tržieb o 204 percent na neuveriteľných 13,88 miliardy jüanov, čo predstavuje 1,66 miliardy eur. Ešte impozantnejší je nárast čistého zisku o 386 percent na 4,68 miliardy jüanov (559 miliónov eur).

Kľúčom k tomuto úspechu sa stala plyšová bábika Labubu zo série The Monsters. Tento roztomilý príšerka s veľkými zubami a ružovými vlasmi sa stal globálnym fenoménom. Predaj týchto postavičiek zabezpečil firme príjmy vo výške 4,81 miliardy jüanov za prvých šesť mesiacov roka, čo predstavuje takmer 35 percent celkových tržieb.

Celebrity podporili virálny hit

Popularita Labubu explodovala po tom, čo sa postavičky objavili na sociálnych sieťach u svetových hviezd. Dua Lipa, Kim Kardashian či David Beckham prispeli k tomu, že sa bábiky stali virálnym hitom na celom svete.

Zahraniční zákazníci tvoria už 40 percent tržieb spoločnosti Pop Mart, čo dokazuje globálny dosah tejto čínskej značky. Generálny riaditeľ Wang Ning oznámil, že firma tento týždeň predstaví novú miniatúrnu verziu Labubu, ktorú si fanúšikovia budú môcť pripevniť na telefón.

Mohlo by ťa zaujímať:

Potraviny budú opäť drahšie. Vláda chystá na rok 2026 štyri opatrenia, ktoré pocíti každý Slovák


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné