Labubu, plyšové hračky v podobe rozcuchaných, roztomilo-škaredých monštier, sa môže čoskoro presunú z detských izieb a zberateľských poličiek priamo na veľké filmové plátna. Popularita týchto netradičných, no veľmi obľúbených postavičiek rastie tak rýchlo, že produkčná spoločnosť Sony Pictures sa rozhodla zakúpiť filmové práva s cieľom vyrobiť film a v prípade úspechu rozbehnúť celú franšízu, informuje web Indy100.
Spoločnosť Sony Pictures, známa svojimi filmami Jumanji a prostredníctvom svojho animačného štúdia aj sériou KPop Demon Hunters, plánuje z Labubu vytvoriť potenciálne novú značku pre kino. Zmluva bola podpísaná len pred niekoľkými dňami, a preto projekt stále hľadá producenta, režiséra a kreatívny tím. Zatiaľ nie je jasné, či pôjde o animovaný alebo hraný film, a ani termín premiéry zatiaľ nebol oznámený.
Trend Labubu sa vracia, aj keď nikdy neodišiel
Labubu pôvodne vzniklo v roku 2015 rukou hongkonského umelca Kasinga Lunga, ktorý dnes žije a tvorí v Európe. Prvotne bola séria vytvorená cez firmu How2 Work ako kolekcia figuriek-monštier. Skutočný prelom však nastal v roku 2019. Vtedy sa značky ujala čínska spoločnosť Pop Mart a začala ju masovo vyrábať a distribuovať do obchodov.
Popularita Labubu explodovala najmä v posledných rokoch, čo sa dá pripísať dvom hlavným faktorom. Prvým je systém „blind boxov“, kde kupujúci nikdy nevie, ktorú postavičku dostane, kým balíček neotvorí. Tento princíp nielenže podporuje opakovaný nákup, ale vytvára aj sekundárny trh, kde zberatelia často platia vysoké sumy za vzácne kúsky. Limitované edície a aukcie pritom dosahujú ceny aj šesťciferné, čo z Labubu robí cennú zberateľskú komoditu.
Druhým faktorom sú celebrity a influencerky, ktoré začali tieto hračky používať ako módne doplnky. K-pop hviezda Lisa z kapely Blackpink ich v roku 2024 nosila na svojich kabelkách. Robia tak aj ďalšie svetové celebrity, ako Rihanna či Dua Lipa. Akonáhle sa tie do trendu pridali, záujem o tieto postavičky okamžite stúpol.
Labubu dominuje naprieč celým svetom
Hračky Labubu sa prvotne stali hitom v juhovýchodnej Ázii a následne si našli cestu do zvyšku sveta. Pop Mart podľa odhadov zaznamenal nárast zisku o 350 percent, čo len potvrdzuje silu tohto fenoménu.
Odborníci na trh s hračkami aj filmy sa však stále zamýšľajú, či Labubu prežije ako dlhodobý fenomén, alebo pôjde len o prechodný trend podobný Beanie Babies. Na druhej strane, existujú predpoklady, že by sa mohlo stať ikonou podobne ako Hello Kitty alebo Barbie, ktorých franšízy vydržali desaťročia.
Trend, že hračky inšpirujú filmy, nie je novinkou. Príkladom je Lego Movie z roku 2014, ktorý priniesol kritické uznanie a komerčný úspech. Ďalej Barbie z roku 2023, ktorá zarobila viac ako miliardu dolárov a získala osem nominácií na Oscara. V posledných rokoch sa preto stále viac hračiek mení na filmové značky, čím sa otvára priestor pre nové kinopremiéry založené priamo na populárnych hračkách.






















