Rýchlejšie mrznutie nafty
Lacnejšia nafta nižšej kvality má menej prísad proti zamŕzaniu, preto má často vyššiu teplotu mrznutia ako kvalitná značková zimná nafta. Môže sa ti tak ľahko stať, že keď budeš potrebovať ráno naštartovať, nafta bude stuhnutá, nepodarí sa ti nakopnúť motor a budeš musieť ísť do roboty taxíkom alebo vlakom. Tankovanie kvalitnej nafty má preto veľký prínos hlavne v zimných mesiacoch.
Hrdzavenie palivového systému
Moderné benzíny obsahujú aj určitý podiel bio-zložky, preto majú tendenciu viac vylučovať vodu. Kvalitné palivá obsahujú aditíva, ktoré kondenzáciu vody spomaľujú, ale lacné benzíny tieto aditíva nemusia mať také efektívne. A teda, bude sa z nich vylučovať viac vody, a tá spôsobí postupné hrdzavenie kovových častí palivového systému. Kvôli nemu sa dokážu niektoré súčiastky poškodiť natoľko, že ich budeš musieť vymeniť za nové. A výmena dielov palivového systému rozhodne nie je lacná zábava.
Problémy so vstrekovačmi
A je tu ešte jedno potenciálne riziko lacných palív – zanášanie vstrekovacích trysiek. Staršie motory využívali trysky s väčšími toleranciami, ktoré nemuseli dosahovať také veľké vstrekovacie tlaky, takže ani menej kvalitné palivá im nedokázali až tak uškodiť.
Moderné autá však majú vysoko-tlakové vstrekovače, ktoré sú veľmi citlivé na nečistoty alebo usadeniny. Aj drobná špina v palive ich dokáže poškodiť, a pokiaľ ich bude treba vymeniť, priprav si minimálne niekoľko stoviek eur.
Čo z toho vyplýva? Ak máš svoje auto rád, lacné palivá radšej neriskuj. Pokiaľ máš staré vozidlo, pravdepodobne mu až tak neuškodíš, ale z dlhodobého hľadiska sa môžu skôr objaviť nejaké problémy. Napríklad, zvýšená tvorba usadenín. Modernejším motorom však dokáže nekvalitné palivo uškodiť už po pár natankovaniach, preto sa mu radšej zďaleka vyhýbaj.