Nekonečné hľadanie peňazí
Jackson mal pripravenú veľkolepú prezentáciu, v ktorej zozbieral útržky scenára, vizualizácií rôznych príšer a všeobecnej atmosféry a logiky sveta Pána prsteňov. Chodil po Hollywoode, navštevoval jedno štúdio za druhým, vysedával v kanceláriách a všetci na neho pozerali ako na blázna. Jeho vízia bola príliš drahá a ambiciózna.
Objavil sa v budovách 20th Century Fox, Warner Bros., Paramount, Sony a mnohých ďalších. Všetci ho odmietali a vyzeralo to tak, že Pán prsteňov zostane v zabudnutí. Weinstein zatiaľ vyčkával, pričom vedel, že Jackson eventuálne nájde niekoho, kto mu vyplatí poriadne peniaze, alebo nájde niekoho, kto projekt vezme od Jacksona a spracuje Weinsteinovu verziu. Zahral jeden veľký šachmat.
Napokon sa ale stalo niečo, čo nikto neočakával. Do hry vstúpilo štúdio New Line Cinema. Bob Shaye a Michael De Luca z New Line videli potenciál. Po premietaní Jacksonovej prezentácie to v kancelárii vyzeralo presne tak isto, ako predtým. Všetci zostali ticho. Naskočili svetlá a Jackson sa už chystal na odchod a kapituláciu.
Vtedy sa ale zástupcovia spoločnosti New Line Cinema postavili a spýtali sa Jacksona zásadnú otázku: „Nemali by to byť tri filmy? Prečo chcete spraviť dva filmy z troch kníh?“ Boom.
Pán prsteňov tak, ako ho poznáme
Šéfovia New Line Cinema dali Jacksonovi voľnú ruku a podporili návrat ku všetkému, čo musel predtým vyhodiť. Spolu s Philippou Boyens a Fran Walsh prepísali scenáre, rozvinuli postavy (napr. Golluma, Eowyn, Boromira, Faramira), pridali Entov, Sarumana a vytvorili legendárny úvodný monológ Galadriel.
New Line Cinema z toho nakoniec spravilo jednu z najväčších filmových trilógií v histórii. A nebyť neúspechu The Frighteners, ťažkých rokovaní s Weinsteinom a skúseností s dvojfilmovou verziou, možno by sme nikdy nevideli túto ikonickú verziu Stredozeme.
Weistein síce získal svoje odškodné, no o pár rokov sa musel pozerať na to, ako trilógia Pán prsteňov prevalcovala kiná a získala desiatky Oscarov. Táto verzia však už nepatrila jemu, ale štúdiu, ktoré bolo ochotné staviť na víziu jedného režiséra, ktorý sa tým navždy zapísal do dejín kinematografie.
Jackson si ešte k tomu vďaka veľkolepému úspechu Pána prsteňov mohol odskočiť späť do spoločnosti Universal, ktorá mu dovolila natočiť si svoju verziu King Konga, kde sa jeho spoločnosť Weta mohla predviesť v plnej paráde.