Nie sú to len reťazce a fabriky, ktoré sa topia v problémoch. S nízkymi tržbami sa tlčie aj legendárna značka oblečenia a športovej obuvi – Puma. Spoločnosť s bohatou históriou si výrazne zhoršila celoročný výhľad po tom, ako za 2. kvartál oznámila nepriaznivé predbežné výsledky. Očakávaný zisk sa nedostavil a za rok 2025 počíta s prevádzkovou stratou.
Nemecká firma uvádza, že za 2. štvrťrok dosiahla predbežné tržby na úrovni 1,94 miliardy eur. Takto to znie ako skvelá suma, no v širšom pohľade ide o medziročný pokles v hodnote 8,3 %. Spoločnosť zaznamenala podstatne horšie výsledky na všetkých kľúčových trhoch, ako napríklad Európa, Veľká Čína (obsahujúca Macao a Hong Kong) a Severná Amerika.
Pokles tržieb čiastočne stlmila Latinská Amerika, kde Puma zaznamenala zvýšenie tržieb o 16,1 %. Očakáva sa však, že za celý rok 2025 spoločnosť vykáže pokles tržieb minimálne o 10 %. Spoločnosť založená v roku 1948 teda stojí pred nečakaným problémom. Pôvodne sa totižto očakával rast tržieb.
Puma a pokles tržieb
Legendárna značka počítala s tým, že jej tržby porastú na dolnej až strednej úrovni jednociferného pásma. Okrem toho si spoločnosť zhoršila aj výhľad v prípade prevádzkových výsledkov. Pôvodne sa počítalo s tým, že značka za rok 2025 oznámi zisk v hodnote 445 až 525 miliónov eur – počítajúc zisk pred úrokmi a zdanením. Teraz je však na horizonte prevádzková strata.
Jedným z dôvodov, prečo sa spoločnosť ponorila do nepekných čísiel, sú clá zo strany USA – Donald Trump zas ukazuje svoje čertovské rohy. Okrem toho však firma zápasí aj s nepriaznivými kurzovými vplyvmi a nákladmi spojenými s plánovanými úspornými opatreniami. V reakcii na očakávané straty Puma uviedla, že zredukuje svoje investičné plány. Jej kapitálové výdavky by mali aktuálne predstavovať 250 miliónov eur, čo je o 50 miliónov eur menej, než sa pôvodne plánovalo.
