Lidl ide do útoku aj napriek klesajúcim ziskom. Vieme, v ktorých mestách vyrastú tri nové predajne

Reťazec otvorí nové obchody.


Na Slovensku sa opäť črtá výrazné rozšírenie známeho diskontného reťazca, ktorý si od svojho vstupu na trh získal srdcia mnohých zákazníkov. Zmeny, ktoré plánuje, nie sú náhodné – ide o reakciu na aktuálny vývoj spotrebiteľského správania, infláciu a neustály tlak na ceny. Reťazec tak reaguje na súčasnú dobu spôsobom, ktorý môže ovplyvniť každodenný život tisícov ľudí.

Aj keď predajne pribudnú vo viacerých lokalitách, dôležitá nie je len geografia. Z pohľadu spoločnosti ide o premyslený strategický krok, ktorý má posilniť jej pozíciu na trhu a zároveň priniesť výhody koncovému zákazníkovi. V kontexte rastúcich cien potravín a energií sa totiž Slováci čoraz viac zameriavajú na akciové produkty. A práve na to Lidl reaguje. Téme sa venoval portál Interez.

Rast tržieb, no pokles zisku

Aj keď sa môže zdať, že ekonomický rast reťazca je jednoznačne pozitívny, nie všetky čísla hovoria rovnakým jazykom. Lidl síce vlani zaznamenal tržby vo výške 2,16 miliardy eur – čo je nárast o 3 % – no zároveň prišiel pokles čistého zisku o 35 %, ktorý sa ustálil na hodnote 104 miliónov eur.

Za týmto poklesom sa neskrýva neúspech predajnej stratégie, ale interné zmeny v právnej štruktúre spoločnosti. Ako vysvetlil hovorca Tomáš Bezák, transformácia z verejnej obchodnej spoločnosti na s.r.o. spôsobila zvýšené náklady, ktoré sa rozhodli nepreniesť na zákazníkov. Navyše, zvýšili sa aj výdavky na zamestnancov a prevádzku.

Shutterstock

Pribudnú nové predajne v rôznych kútoch Slovenska

Napriek poklesu zisku Lidl nebrzdí, práve naopak. Plánuje otvorenie troch nových predajní, ktoré majú rozšíriť dostupnosť jeho ponuky aj mimo najväčších centier. Kým v minulosti pribudli nové pobočky napríklad v Bratislave, Považskej Bystrici, Prešove či Rimavskej Sobote, teraz sa pozornosť sústreďuje na menšie mestá a okrajové lokality.

Bezák potvrdil, že prípravy na otvorenie predajní už prebiehajú. Nové obchody sa objavia v Bratislave, Poltári a v Kútoch. Tento krok zároveň vytvorí nové pracovné miesta a prinesie konkurenčné ceny potravín aj tam, kde doteraz Lidl chýbal.

Mohlo by ťa zaujímať:

Lidl otvoril outlet blízko slovenských hraníc. Ľudia šalejú zo 70 % zliav

Dlhodobá stratégia a pohľad do budúcnosti

Aj keď budúce výsledky nie sú zatiaľ známe, trend je zrejmý. Reťazec pokračuje v expanzii, a to aj v čase, keď mnohé firmy skôr škrtajú. Investície do infraštruktúry, modernizácie procesov a zvýšenie efektivity majú slúžiť ako protiváha rastúcim nákladom.

„Naším cieľom je udržať si povesť kvalitného a cenovo dostupného reťazca,“ zdôraznil Bezák. Slovenský zákazník tak môže v najbližších mesiacoch očakávať lepšiu dostupnosť obchodov, širší sortiment a stabilné ceny, čo v dnešnej ekonomickej realite nie je samozrejmosť. Lidl sa tak opäť snaží byť nielen obchodníkom, ale aj spoľahlivým partnerom slovenských domácností.


Tagy:
Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné