Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Nedeľa 24.11.2024
sk
Emília
cz
Emílie
, Emilia

Lidl ide šetriť papierom. Tento leták už do schránky nedostaneš

Reťazec zužuje ponuku svojich fyzických letákov.


Letáky sú neoddeliteľnou súčasťou obchodných reťazcov. Tie sa cez ne snažia nalákať zákazníkov na zľavy, akcie a iné zvýhodnené ponuky. V posledných rokoch si získali ešte väčšiu popularitu, keďže počas inflačnej krízy sa ľudia snažili na svojich nákupoch ušetriť čo najviac. Doba sa ale mení. Ako informuje web Dnes24, ďalší z veľkých obchodných reťazcov úplne vyškrtol jeden zo svojich letákov.

Akciové letáky sa zväčša vydávajú raz za týždeň, pričom niektoré obchodné reťazce ich ešte dopĺňajú niekoľkodňovými špeciálnymi zľavami. Tie najväčšie ich dopĺňajú ešte jedným, v ktorom upozorňujú na niekoľkodňové zľa­vy. Kaufland napríklad vydáva svoj týždenný leták vo štvrtok, no jeho súčasťou sú aj akcie, ktoré platia až do nedele. Na túto vlnu teraz naskočil aj Lidl.

Po novom svoj štvrtkový doplnkový leták úplne ruší a stáva sa súčasťou celotýždenného, ktorý vchádza do platnosti v pondelok. V jednoduchosti povedané – leták k potravinám bude vychádzať už len raz týždenne.

Lidl a koniec jeho letákov?

„Aktuálne máme v našich predajniach dva druhy tlačených letákov. Jeden s týždennou ponukou potravinového sortimentu a druhý, rovnako s ponukou na týždeň, je zameraný na spotrebný tovar,“ zhodnotila hovorkyňa spoločnosti Lidl Adriana Maštalircová. Spoločnosť svoje rozhodnutie oprela o zákazníkov, ktorí podľa nej skôr uprednostňujú takúto periodicitu. Lidl s Kauflandom patria pod tú istú materskú spoločnosť Schwarz Group.

Lidl sa už nejaký čas snaží ponúkať ľuďom letáky hlavne digitálnou formou. „Letáky zasielame vo forme emailového newslettra, cez whatsapp, nachádzajú sa v našich mobilných aplikáciách, dávame ich do pozornosti cez sociálne siete i náš web,“ vraví Maštalircová. Podobným smerom sa ešte začiatkom minulého roka pobralo Tesco.

„Od januára končíme s distribúciou promočného letáka vo fyzickej podobe do domácností, čo ročne prinesie úsporu 1 700 ton papiera. Posledný papierový leták si nájdu zákazníci vo svojich schránkach prvý januárový týždeň,“ vyjadrila sa ešte začiatkom minulého roka marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku Diana Golanová. Ostatné reťazce si naďalej udržiavajú aj papierovú podobu svojich letákov.

Lidl oslavuje 20 rokov na Slovensku
Shutterstock

Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.