Obchodný reťazec Lidl prišiel v Českej republike s inovatívnym potravinárskym produktom, ktorý má ambíciu zjednodušiť každodennú prípravu desiat. Šunka na rožok predávaná pod značkou Pikok je špeciálne tvarovaná tak, aby presne zodpovedala veľkosti štandardného rožka. Túto novinku pre český trh vyrába spoločnosť MP Krásno z Valašského Meziříčí. O téme informoval portál iDnes.
Bežná príprava desiat často zahŕňa upravovanie plátkov šunky, aby sa zmestili do pečiva. Nový produkt od Lidlu tento problém elegantne rieši svojím unikátnym tvarom prispôsobeným rožku.
„Novinku Pikok Šunka na rožok sme vytvorili na základe nápadu nášho nákupného oddelenia. Chceli sme prísť s niečím originálnym a zároveň zaplniť medzeru na trhu. Žiadny iný výrobca neponúka šunku, ktorá by svojou veľkosťou presne zodpovedala rožku,“ vysvetlila pre médiá Eliška Froschová Stehlíková, hovorkyňa Lidlu v Českej republike.
Pozitívne ohlasy od spotrebiteľov
Šunka na rožok obsahuje 80 percent bravčového mäsa a je klasifikovaná ako výberová kvalita. Niektorí spotrebitelia by však podľa ohlasov na sociálnych sieťach uvítali vyšší podiel mäsa alebo zaradenie produktu do prémiovej rady Pure. Tá sa vyhýba konzervantom, fosforečnanom a umelým prísadám.
V súčasnosti je produkt k dispozícii za cenu 22,90 českých korún v balení s viacerými plátkami. Podľa vyjadrení zástupcov spoločnosti zatiaľ ide o testovaciu fázu a ďalšie rozširovanie ponuky bude závisieť od záujmu zákazníkov.
Dostupnosť na slovenskom trhu zatiaľ neistá
Zatiaľ čo českí zákazníci si už môžu vychutnávať túto praktickú novinku, slovenskí spotrebitelia si budú musieť ešte počkať. Hovorca Lidl Slovensko Tomáš Bezák sa k možnému uvedeniu na slovenský trh vyjadril opatrne: „Tento konkrétny produkt sa v našom sortimente aktuálne nenachádza, nevylučujeme však, že sa to v budúcnosti zmení.“
Inovatívny prístup k takému bežnému produktu, akým je šunka, ukazuje, že aj v tradičných potravinárskych kategóriách je stále priestor pre praktické vylepšenia. Otázkou teda zostáva, či sa tento koncept ujme natoľko, aby sa rozšíril aj do ďalších krajín, vrátane Slovenska, a či inšpiruje aj ostatných výrobcov potravín k podobným praktickým inováciám.