Ikonický žlto-modrý reťazec sa rozširuje po Slovensku ako vlna sladeného nápoja značky Freeway. Nedávno sme ťa na EMEFKA informovali o tom, že si na webstránke Lidl môžeš zakúpiť najnovší kúsok Lidl módnej kolekcie a teraz sa obľúbený reťazec hlási s ďalšou správou. Ako informuje web Interez, Lidl plánuje ďalšiu expanziu a pridáva aj správu o tom, že sa chystá zvyšovať platy.
Slovenský maloobchodný trh sa musí postaviť faktu, že na scénu prichádza Biedronka. Poľský reťazec s lacným tovarom určite zamieša karty, a tak sa aj zástupcovia nemeckého Lidla rozhodli, že rozbehnú expanziu. Treba si získať nových zákazníkov a byť pri nich blízko.
Nemecký reťazec si u nás vybudoval zdatnú armádu zákazníkov. Na Slovensku sa nachádza už dve desaťročia a dalo by sa povedať, že sa mu prakticky podarilo dobyť tuzemský trh. Z finančného hľadiska chodia ľudia do Lidla nakupovať najviac a míňajú v ňom aj najviac peňazí. Biedronka teda bude mať veľkého oponenta, keďže nemecký reťazec stavia na podobnej stratégii, ako ona – diskont s najvýhodnejšími cenami.
Lidl dorazí do menších miest a obcí
Ak bude chcieť nemecký reťazec zápasiť s Biedronkou, bude sa musieť presunúť bližšie k svojim zákazníkom, ktorí nežijú vo veľkých mestách. Lidl sa teda vydá na miesta, kde do teraz nepôsobil. „V roku 2025 plánujeme otvorenie nových predajní po celom území Slovenska, a to v lokalitách, kde už sme prítomní, ale aj v mestách a obciach, v ktorých ešte predajňu nemáme,“ potvrdila pre web Interez Adriána Maštalircová z úseku komunikácie spoločnosti.
„Keďže sa chceme priblížiť našim zákazníkom, v budúcnosti pribudnú Lidl predajne aj v menších mestách a obciach,“ uviedla Maštalircová. Ešte koncom minulého roka sa na verejnosť dostala informácia, že nové predajne nemeckej značky pribudnú v šiestich mestách, respektíve v obciach.
„Onedlho pribudne v našom portfóliu predajňa v Starej Turej, Dunajskej Lužnej, Hnúšti, Hlohovci, Prešove a v Nových Zámkoch,“ povedala k novým predajniam Maštalircová.
Zvyšovanie platov
Novinkou sa tento rok stane aj investícia vo výške približne 10 miliónov eur. Tá zaručí, že sa každému zamestnancovi zvýši plat. Lidl sa k tejto téme vyjadril na svojom webe. Zvyšovať sa vďaka tomu budú minimálne odmeny, tie u zamestnancov v predajniach budú predstavovať 1 250 eur a u zamestnancov v sklade 1 300 eur.
„Zamestnankyne a zamestnanci sú kľúčom nášho úspechu. Chceme, aby sa v Lidli cítili adekvátne ocenení a mali motiváciu rozvíjať sa spolu s nami,“ uviedla konateľka Lidla zodpovedná za HR. Tieto zmeny by mali do praxe doraziť v marci 2025 s tým, že si prilepšia aj súčasní pracovníci. Diskont sa práve teraz môže chváliť veľkým množstvom zamestnancov v počte 6 700 a 167 predajňami.