Ľudia sa sťažujú na stratené balíky: Packeta upozorňuje na najčastejšie chyby zákazníkov

Packeta neustále rozširuje svoju sieť výdajných miest.


Doručovateľská služba Packeta sa na Slovensku teší neskutočnej obľube. Každý kút krajiny má aspoň zopár Z-BOXov a kuriéri tejto služby frčia z jedného mesta do druhého. Doručenie do skriniek nebolo nikdy tak rýchle, efektívne a pohodlné. Veľakrát sa však na internete objavia správy o tom, že ľudia sú s touto službou nespokojní. Web Interez sa Packety spýtal, ako sú na tom sťažnosti ľudí a na čom sú obvykle postavené.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Najtypickejším problémom sa už dávno stali nedoručené či poškodené zásielky. Takýchto sťažností je však na sociálnych sieťach stále viac. Sčasti ide problémy s tým, že balíček nebol doručený, inokedy zas prišiel k niekomu úplne inému. Párkrát sa dokonca údajne stalo aj to, že balíček sa vrátil späť k odosielateľovi – do zahraničia. Niekedy sa rovno stratil alebo sa v skrinke objavil v poškodenom stave.

Sťažnosti ďalej pokračujú a Packeta reaguje

Na Facebooku už dávnejšie vznikla skupina, ktorá sa zameriava na vyhľadávanie stratených balíkov. Ľudia tam môžu zverejniť nesprávne doručený balík a získať kontakt na osobu, ktorá ho mala pôvodne dostať. Web Interez teda pohotovo reagoval a vypýtal si od spoločnosti Packeta stanovisko ku kopiacim sa sťažnostiam. Portál im však položil aj otázku ohľadom toho, čo môžu zákazníci robiť, aby o svoje balíky neprišli.

Manažér internej a externej komunikácie Pavel Ďurík uvádza, že Packeta neustále rozširuje svoju sieť výdajných miest, aby dokázala reagovať na rastúci dopyt. Tento rok počet výdajných boxov prekročil hranicu 2 500 a zároveň sa zvýšila aj kapacita kamenných pobočiek.

Ďurík dodáva, že počet schránok v boxoch sa od začiatku roka až do vianočného obdobia zvýši približne o 40 %, pričom kamenné výdajné miesta počas sezóny zvládnu spracovať o stovky tisíc zásielok viac.

Mohlo by ťa zaujímať:

Kuriéri Zásielkovne dostávajú čierny bod: Jeden z nich pošliapal balík, aby ho zmestil do boxu, ľudia zúria

Ďurík uzvádza, že spoločnosť momentálne neregistruje žiadne zvýšené počty nedoručených alebo oneskorených zásielok. „Až 98 % zásielok dorazí už nasledujúci deň po tom, ako nám ich e-shop odovzdá. V prípade odosielania zásielok stačí ich nahlásiť obsluhe na výdajnom mieste pomocou podacieho hesla. Pri podaní zásielky do Z-BOXu je však nutné viditeľne na ňu napísať podacie heslo vygenerované v aplikácii,“ vysvetľuje Ďurík.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Najčastejšie robené chyby

„Žiaľ, len počas posledného mesiaca sme zaznamenali desiatky prípadov, keď boli zásielky vložené do boxov bez uvedenia doručovacieho kódu,“ uvádza Pavel Ďurík. „Takéto zásielky následne putujú na naše depo, kde sa ich snažíme priradiť správnym adresátom, čo však proces doručenia výrazne komplikuje. K častým chybám patrí aj nepozornosť pri zadávaní telefónneho čísla či e-mailovej adresy pri nákupe v e-shope,“ dodáva.

Podľa Ďuríka k chybám pri doručovaní dochádza len vo výnimočných prípadoch – menej než pri 0,01 % všetkých zásielok. „Aj keď ide o zanedbateľné číslo, chápeme, že ak sa taká situácia dotkne priamo zákazníka, vníma ju veľmi citlivo,“ zdôrazňuje.

Oddelenie zákazníckej starostlivosti pritom podľa jeho slov úspešne vyrieši viac ako 99 % všetkých podnetov k plnej spokojnosti zákazníkov. Packeta sa okrem takýchto ojedinelých chýb stretáva aj s takzvanými lúpežníkmi skriniek. Nedávno sme ťa informovali o prípade z východu Slovenska, kde polícia prichytila dvoch páchateľov počas toho, ako vykrádali Z-BOX.

Shutterstock

Tagy:
REKLAMA
Šimon Patkoš
Svoju písaciu púť som začal už na strednej škole, no do sveta textu som sa naplno ponoril počas štúdia filmovej scenáristiky a dramaturgie na vysokej škole. Najviac sa vo svojich článkoch venujem filmovým témam, no nepohrdnem ani originálnymi historicko-kuriózno-krimi príbehmi.Okrem písania sa venujem ilustrácii a literárnej tvorbe. A aby sme si lepšie rozumeli — najlepšia vec na svete sú dve hodiny strávené v poloprázdnom kine pri dobrom filme.
Najčítanejšie
Podobné