Sofia Coppola: Miss Dior – Miss Dior Chérie
Sofia Coppola natočila filmy ako Lost in Translation alebo Priscila. Už dávno sa z nej stala známa režisérka a okrem toho je aj dcérou legendárneho režiséra Francisa Forda Coppolu. V roku 2008 natočila pre Miss Dior reklamu na ich nový parfum a svoj štýl v spote vyjadrila naplno. Jemné farebné tóny, romantické momentky a známa modelka Maryna Linchuk sú všetko dôvodmi, prečo bol Miss Dior Chérie jedným z najúspešnejších parfumov v dejinách spoločnosti. Cena reklamy nebola nikdy verejne priznaná, avšak môže sa očakávať, že išlo o 2 milióny dolárov, ak nie viac.
Martin Scorcese: American Express – One Hour Photo
Martina Scorceseho hádam pozná každý. Gangy New Yorku, Taxikár, Shutter Island, dalo by sa pokračovať navždy. Ide o jedného z najúspešnejších a najlegendárnejších amerických režisérov, ktorí kedy žili. Cena za reklamu pre American Express z roku 2004 sa pohybuje do 1 milióna dolárov, pričom v nej o nič veľké nejde. Reklama využíva hlavne režisérov šarm a fór, ktorý vzniká pri jeho interakcii s rodinnými fotkami. Sám Scorcese si v mnohých svojich filmoch zahral, a tak nie je prekvapením, ako svoju rolu herecky obratne zvláda.
Michael Bay: Victoria’s Secret
Michal Bay je režisérsky šialenec. Stačí si pozrieť jeho štvoricu filmov Transformers a uvedomíme si, že jeho štýl je neustále rovnaký. Do každého záberu dáva 100 % energie, a tak niekedy jeho filmy pôsobia, ako keby boli poskladané z hudobných videoklipov. Napriek tomu sú jeho diela jedny z najúspešnejších filmových blockbusterov. Jeho štýl môžeme naplno sledovať aj v reklame pre Victoria’s Secret z roku 2009. Strih celej reklamy pripomína akčný film, čo je štýl Michaela Baya v skratke. Cena reklamy sa odhaduje na 2 až 4 milióny amerických dolárov.
Jonathan Glazer: Guiness – Surfer
A tu máme asi najštýlovejšiu reklamu z tohto zoznamu. Jonathan Glazer, zodpovedný za minuloročnú Zónu záujmu, natočil v roku 1999 reklamu pre Guiness. Ide o epický a surrealistický spot, ktorého cena sa vyštverala na 1,5 milióna amerických dolárov. Okrem reklamy od Spika Jonza pre Apple ide o najkomplexnejšiu reklamu spomedzi spomenutých spotov. Reklama získala kopu cien a zobrazuje partiu surfistov, ktorí zdolávajú divoké vlny v podobe majestátnych bielych koní. A samozrejme, na koniec je pivo.
Guy Ritchie: Nike – Take it To The Next Level
Guy Ritchie je známy svojou energickou, avšak sústredenou réžiou. Jeho filmy, ako napríklad Sherlock Holmes s Robertom Downeyom Jr., sú toho presným dôkazom. Ide o zrýchlené zobrazenie toho, ako vyzerá vzostup futbalistu na úplný vrchol. Sledujeme zápasy, ale aj osobný život hlavného hrdinu, ktorý sa stretáva aj s legendárnymi futbalistami. Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo, Carlos Tevez, ale aj Zlatan Ibrahimovic. Oni a ešte aj ďalší sa objavujú v rôznych momentoch reklamy.
Reklama bola natočená v roku 2008 za približne 3 až 6 miliónov amerických dolárov, a treba povedať, že ide znova o jeden z tých dlhších a komplexnejších spotov.