Luxusný módny gigant sa stal terčom hackerov. Ak si tu niekedy nakupoval, môžu mať tvoje údaje

Kybernetický útok na luxusnú značku Dior odhalil zraniteľnosť osobných údajov zákazníkov.


Parížsky luxusný módny dom Dior sa stal terčom závažného kybernetického útoku. Došlo pri ňom k úniku citlivých informácií vrátane osobných údajov zákazníkov. Podľa správy denníka Le Monde, ktorý sa odvolal na oficiálne vyhlásenie značky, útok bol vykonaný „treťou stranou“. Tá dokázala prelomiť bezpečnostné systémy spoločnosti a získať prístup k vybraným databázam.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Značka Dior okamžite reagovala na tento bezpečnostný incident. Prijala súbor opatrení na minimalizáciu škôd a posilnenie svojich kybernetických obranných mechanizmov. V oficiálnom vyhlásení spoločnosť zdôraznila, že hoci došlo k úniku dát, útočníci sa nedostali k finančným informáciám zákazníkov. „V napadnutej databáze neboli žiadne finančné informácie, ako napríklad bankové údaje, čísla IBAN či informácie o kreditných kartách,“ uviedol módny dom vo svojom vyjadrení.

Rozsah útoku a reakcia spoločnosti

Kybernetický útok na Dior nebol izolovaným prípadom, ale súčasťou širšieho trendu útokov na luxusné a maloobchodné značky. V nedávnom období zaznamenali podobné incidenty aj britské reťazce vrátane Marks and Spencer a Co-op. To naznačuje systematické zameranie hackerských skupín na obchodný sektor.

Shutterstock

Pre vyšetrenie incidentu Dior spolupracuje s „poprednými odborníkmi na kybernetickú bezpečnosť“ a informoval príslušné regulačné orgány. Významným aspektom reakcie spoločnosti je aj postupné informovanie dotknutých zákazníkov.

Podľa denníka Le Monde, zákazníci značky v Ázii dostali 13. mája ráno správu s upozornením na krádež údajov, pričom bolo uvedené, že k hackerskému útoku došlo ešte 26. januára.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Ukradnuté informácie údajne obsahovali mená, poštové adresy, e-mailové adresy a telefónne čísla zákazníkov. To predstavuje významné narušenie súkromia pre klientelu luxusnej značky.

Dior, ktorý je spolu s Louis Vuitton jednou z dvoch hlavných módnych značiek poprednej svetovej skupiny LVMH, tak čelí nielen bezpečnostnej hrozbe, ale aj potenciálnej strate dôvery svojich zákazníkov. To môže mať dlhodobé následky pre reputáciu tejto prestížnej značky v konkurenčnom prostredí luxusného tovaru.

Mohlo by ťa zaujímať:

Potraviny tohto druhu zažívajú neuveriteľný boom. Na nákupe v nich ušetríš až 50 %


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné