Málo času a veľa povinností? Toto je návod, ako si určiť priority

Všetko je o prioritách.


4. Použi maticu dôležitosti a naliehavosti

Pomôž si s určovaním priorít pomocou matice dôležitosti a naliehavosti. Rozdeľ svoje úlohy do štyroch kategórií: dôležité a naliehavé, dôležité, ale nie naliehavé, naliehavé, ale nie dôležité, a nepodstatné. Týmto spôsobom si môžeš lepšie usporiadať svoje povinnosti podľa ich významu a časovej naliehavosti.

Odporúčame prečítať:

Skontroluj si zadnú stranu vodičáku. Ak tam nájdeš tento kód, máš veľký problém

5. Buď flexibilný

Napriek tomu, že plánuješ a určuješ si priority, buď pripravený prispôsobiť sa nečakaným udalostiam a zmenám plánu. Buď flexibilný a pripravený zmeniť svoje priority v prípade potreby.

6. Nauč sa povedať „nie“

Niekedy je dôležité si uvedomiť, že nemôžeš splniť všetky požiadavky a žiadosti, ktoré na teba ľudia kladú. Nauč sa odmietnuť úlohy, ktoré nie sú v súlade s tvojimi prioritami alebo ktoré by ťa zbytočne zahltili.

Určovanie priorít je kľúčovým prvkom efektívneho manažmentu času a úspechu v osobnom aj pracovnom živote. S týmito krokmi a návodmi sa môžeš naučiť efektívne určovať svoje priority a dosahovať svoje ciele s väčšou úspešnosťou a menším stresom.

Málo času a veľa povinností? Toto je návod, ako si určiť priority
Shutterstock

Tagy:

Veronika Kužmová
Som z východu a som na to hrdá. Vyštudovala som editorstvo a vydavateľskú prax a raz by som chcela zeditovať knihu, ktorá vyhrá Nobelovu cenu. Zaujímam sa o zdravý životný štýl a rada cvičím, aby som potom mohla robiť svoju druhú najobľúbenejšiu činnosť - jesť.
Najčítanejšie
Podobné