4. Použi maticu dôležitosti a naliehavosti
Pomôž si s určovaním priorít pomocou matice dôležitosti a naliehavosti. Rozdeľ svoje úlohy do štyroch kategórií: dôležité a naliehavé, dôležité, ale nie naliehavé, naliehavé, ale nie dôležité, a nepodstatné. Týmto spôsobom si môžeš lepšie usporiadať svoje povinnosti podľa ich významu a časovej naliehavosti.
5. Buď flexibilný
Napriek tomu, že plánuješ a určuješ si priority, buď pripravený prispôsobiť sa nečakaným udalostiam a zmenám plánu. Buď flexibilný a pripravený zmeniť svoje priority v prípade potreby.
6. Nauč sa povedať „nie“
Niekedy je dôležité si uvedomiť, že nemôžeš splniť všetky požiadavky a žiadosti, ktoré na teba ľudia kladú. Nauč sa odmietnuť úlohy, ktoré nie sú v súlade s tvojimi prioritami alebo ktoré by ťa zbytočne zahltili.
Určovanie priorít je kľúčovým prvkom efektívneho manažmentu času a úspechu v osobnom aj pracovnom živote. S týmito krokmi a návodmi sa môžeš naučiť efektívne určovať svoje priority a dosahovať svoje ciele s väčšou úspešnosťou a menším stresom.