Koniec pretáčaniu reklám v televíznom archíve. Televízia Markíza pristúpila k dlhodobo plánovanému kroku, píše portál Živé. Divákov ním zrejme nepoteší, má však svoju logiku. V archívoch už nebude možné počas sledovania programov preskakovať reklamy.
Televízia o svojich plánoch už informovala slovenských operátorov, ktorí túto funkciu budú musieť obmedziť. Podľa Markízy ide o štandardnú prax, ktorú nájdeme v zahraničí či na iných platformách.
„Zrušenie možnosti pretáčať reklamy v archíve budeme od operátorov vyžadovať od 21. mája 2025. Ide o dlhodobo pripravovaný krok, ktorý majú operátori v zmluvách s Markízou a je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch,“ vyjadril sa pre portál živé Head of Corporate Communications Markízy Štefan Frimmer.

Pripomenul aj fakt, že Markíza ako komerčná televízia zarába hlavne na reklamách. Keď ich však diváci preskakujú, stráca tým príjmy z inzercie. Podľa Frimmera dokáže Markíza produkovať kvalitné programy, filmy či seriály práve za pomoci týchto zárobkov. „Zavedením tejto funkcionality očakávame odstránenie rozdielu medzi sledovaním televízie a reklám v reálnom čase a pri sledovaní s časovým posunom,“ dodal.
Novinka sa týka iba archívu. Pokiaľ si program nahráš na pevný disk, tak ho, pravdaže, budeš môcť pretáčať. Pri sledovaní programov zo záznamu to ale už možné nebude. Živé však dodáva, že nie je vylúčené, že sa bude dať reklamný blok preskočiť po určitom čase (po niekoľkých minútach). Nemožnosť preskakovania reklám sa bude týkať Markízy, ale aj ďalších jej staníc, teda Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik.