Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 2.11.2024
sk
cz
Památka zesnulých

Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI.


Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma patrili v treťom a štvrtom kvartáli 2022 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá.

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil v termíne od 20. júna do 11. decembra na vzorke 4154 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 27 percent opýtaných – pri metodike „čítal posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 56 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 12 percentami. Nasledujú Pravda a Sme (po šesť percent) a Plus jeden deň (päť percent). Denník Šport má štvorpercentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli tri percentá.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Štvorpercentnú čítanosť má týždenník Život. O jedno percento menej obyvateľov SR číta Báječnú ženu, Eurotelevíziu, Nový Čas Nedeľa a Rytmus života, dve percentá si prečíta Nový Čas pre ženy a Slovenku. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla sedem percent a sieť Petit Press MY noviny trojpercentnú čítanosť.

Shutterstock

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 13 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (šesť percent). Nasleduje Relax so štyrmi percentami, Tele plus a 100+1 s dvomi percentami a Žena a život s jedným percentom. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 43 percent. Najviac (šesť percent) mal časopis Emma, päťpercentnú čítanosť dosiahli mesačníky Zdravie a Evita magazín. So štyrmi percentami nasledujú Záhradkár, Doma v záhrade, Futbal magazín a Autožurnál.

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 50 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 dosiahlo osempercentnú počúvanosť, Rádio Vlna sedem percent, Rádio Melody si zaplo šesť percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ dosiahla hodnotu 93 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (40 percent), nasledujú Fun rádio (27 percent) a Rádio Slovensko (26 percent). Dvadsaťdva percent počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Európa 2, nasledujú Rádio Vlna (21 percent) a Rádio Melody (14 percent). Sedmičku uzatvára opäť Rádio Regina s desiatimi percentami.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 74 percent, čo predstavuje viac ako tri milióny divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 34 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel – TV Markíza (28 percent), TV Joj (16 percent), Jednotka RTVS (14 percent).


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.