Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Nedeľa 22.12.2024
sk
Adela
cz
Šimon
, Simon, Simeon

Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI.


Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma, Doma v záhrade a Evita magazín patrili v prvom a druhom kvartáli 2023 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá.

Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil v termíne od 9. januára do 25. júna na vzorke 4181 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Shutterstock

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 26 percent opýtaných – pri metodike „čítal posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 53 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 11 percentami. Nasledujú denníky Pravda (šesť percent), Plus jeden deň a Sme (päť percent). Denníky Šport a Hospodárske noviny majú zhodne štvorpercentný podiel, Denník N mal čítanosť tri percentá.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 27 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Týždenníky Život, Nový Čas pre ženy, Báječná žena a Eurotelevízia mali trojpercentnú čítanosť. Dve percentá si prečítali Rytmus života a Slovenku.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 12 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (päť percent). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami a dvojtýždenníky Žena a život a 100+1 s jedným percentom.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 43 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Emma, Doma v záhrade a Evita magazín. Štvorpercentnú čítanosť mali Záhradkár, Zdravie, Slovenský rybár a Futbal magazín.

Shutterstock

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 52 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 16 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 a Rádio Vlna dosiahli počúvanosť osem percent, Rádio Melody si zaplo šesť percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ dosiahla hodnotu 91 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (38 percent), nasledujú Rádio Slovensko a Fun rádio (zhodne 26 percent). Dvadsať percent počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Vlna a Rádio Európa 2, nasleduje Rádio Melody (15 percent). Sedmičku uzatvára opäť Rádio Regina s desiatimi percentami.

Shutterstock

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 76 percent, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 33 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 26 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel – TV Markíza (27 percent), TV Joj (17 percent), Jednotka RTVS (16 percent).


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.