Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma, Doma v záhrade a Evita magazín patrili v prvom a druhom kvartáli 2023 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá.
Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil v termíne od 9. januára do 25. júna na vzorke 4181 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 26 percent opýtaných – pri metodike „čítal posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 53 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 11 percentami. Nasledujú denníky Pravda (šesť percent), Plus jeden deň a Sme (päť percent). Denníky Šport a Hospodárske noviny majú zhodne štvorpercentný podiel, Denník N mal čítanosť tri percentá.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 27 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Týždenníky Život, Nový Čas pre ženy, Báječná žena a Eurotelevízia mali trojpercentnú čítanosť. Dve percentá si prečítali Rytmus života a Slovenku.
Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 12 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (päť percent). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami a dvojtýždenníky Žena a život a 100+1 s jedným percentom.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 43 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Emma, Doma v záhrade a Evita magazín. Štvorpercentnú čítanosť mali Záhradkár, Zdravie, Slovenský rybár a Futbal magazín.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 52 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 16 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 a Rádio Vlna dosiahli počúvanosť osem percent, Rádio Melody si zaplo šesť percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ dosiahla hodnotu 91 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (38 percent), nasledujú Rádio Slovensko a Fun rádio (zhodne 26 percent). Dvadsať percent počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Vlna a Rádio Európa 2, nasleduje Rádio Melody (15 percent). Sedmičku uzatvára opäť Rádio Regina s desiatimi percentami.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 76 percent, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 33 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 26 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel – TV Markíza (27 percent), TV Joj (17 percent), Jednotka RTVS (16 percent).