Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Utorok 31.1.2023
sk
Emil
cz
Marika

Si odhodlaný splniť si všetky svoje pracovné zadania, no zrazu ti v tom niečo zabráni a odvedie pozornosť od neodkladných povinností na päť-desať minút… a nakoniec je z toho hodinka či dve. Na konci dňa zistíš, že si nespravil vôbec nič a prečo? Pretože si sa nechal vyrušiť.

Ľahké odvedenie tvojej pozornosti zapríčinilo to, že si sa nedostatočne sústredil na prácu. No a so slabou koncentráciou prídu časom problémy, ako výrazný úbytok času, menšia produktivita, a nakoniec si nesplnenie daných povinností vyžiada svoje následky.

V prvom rade je dôležité uvedomiť si, že svet sa nedá stopnúť, a preto je len v tvojom záujme, aby si sa rozhodol s týmto problémom zatočiť sám. Ide o to, aby si našiel tie správne techniky, usporiadal si priority a potom to aplikoval v praxi.

My ti prinášame pár tipov, ktoré by ti mohli pomôcť v tom, aby si sa lepšie sústredil na svoju prácu.

Shutterstock

1) Snaž sa nájsť niečo, čo by ťa na tej práci mohlo baviť. Rozmýšľaj nad novými možnosťami, ako to urobiť tak, aby ťa to aj bavilo. Nepohybuj sa iba v hraniciach toho, čo ti bolo schválené, ale snaž sa, aby bol výsledok originálny a jedinečný.

Ak sa budeš usilovať si svoju prácu ozvláštniť a dať na ňu ako keby „svoju pečiatku“, bude ťa aj viac baviť. Tým pádom sa na ňu budeš aj viac sústrediť a navyše si tvoju snaživosť určite všimne aj tvoj nadriadený.

2) Kvalitná stolička a stolík. Často sa stáva, že sme z práce za počítačom unavení a dolámaní aj z toho dôvodu, že máme nesprávnu stoličku a zle postavený stôl. Uisti sa, že to, pri čom a na čom sedíš, je prispôsobené tvojej výške. Zaobstaraj si kvalitnú stoličku a stolík a uvidíš, že hneď to pôjde lepšie – nebudú ťa tak bolieť oči a chrbát.

3) Poupratuj si pracovný stôl. Pokiaľ máš na stolíku veľa zbytočných vecí, je možné, že ťa budú rušiť a ani si neuvedomíš ako, odvedú tvoju pozornosť od povinností. Ak tam máš iba tak pohodenú pinzetu či pilník, tvoje zadania môžu ľahko skončiť trhaním obočia. Preto je dôležité si na stole upratať a nechať si tam veci, ktoré skutočne potrebuješ k práci.

Shutterstock

4) Maj poruke pohár vody. Aj únava často odvádza našu pozornosť od toho, aby sme robili, čo máme. A tú zase niekedy zapríčiňuje nedostatok tekutín a zlý pitný režim. Preto maj vždy na stole pohár vody alebo, pre istotu, radšej celú fľašu. Keď budeš prijímať dostatok vody, tvoj mozog tak bude oveľa výkonnejší. Správny pitný režim totiž neprispieva iba tvojmu zdraviu, ale i pozornosti.

5) Zostav si denný zoznam úloh. Organizácia času ti môže určite pomôcť. Je dobré si spísať zoznam úloh a dať si ho na také miesto, aby sme ho mali stále na očiach.

Tak budeme stále podvedome pamätať na to, čo máme urobiť, a zároveň sa nemusíme iba spoliehať na samého seba a svoju „zábudlivú“ hlavičku. Veľakrát sa stáva, že desať minút strávime iba nad uvažovaním a hlbokým dumaním nad tým, čo sme mali urobiť…

Shutterstock

6) Nezabúdaj na zdravé maškrty. Rovnako ako je dobré mať po ruke pohár vody, treba si pripraviť niečo na zahnanie návalov vlčieho hladu. Maškrty, na ktorých si jednak pochutíš, a na druhej strane vyživia tvoje telo a tvoj mozog. Skús si vopred nachystať „snack“ zostavený zo syra, ovocia, zeleniny a orechov. Taktiež ti to pomôže prebrať sa a bojovať s náhlymi stratami energie.

Shutterstock

7) Povzbudivá hudba. Tá ti môže pomôcť trošku sa nabudiť, keď si ospalý, alebo inšpirovať k chuti do roboty, resp. upokojiť emócie, aby si sa mohol sústrediť. Treba si však vybrať tú správnu, aby na teba pôsobila povzbudzujúco, nie rušivo.

8) Nasaď si slúchadlá. Veľakrát nás pri práci môže rozptyľovať naše okolie, či už kolegovia alebo momentálne rodina, keďže nie každý býva sám. Kvalitné slúchadlá, ktoré neprepustia zvuk, ťa budú chrániť pred rušivými vplyvmi, ktoré často môžu za to, že sa naša myseľ začne potulovať a prestane sa sústrediť na to, na čo sa sústrediť má.

Shutterstock

9) Daj si mobil do tichého režimu. Ak máš nejakú úlohu, ktorú musíš za krátky čas splniť, stanov si ju za prioritu a nenechaj sa rušiť večne vyzváňajúcim či bzučiacim telefónom. Pomôcť by ti mohlo aj prepnúť zvuky na tiché, aby ťa nemyklo zakaždým, keď ti niekto napíše alebo zavolá. Niekedy stačí aj stlmiť upozornenia na správy na Facebooku či iných sociálnych sieťach.

10) Drž sa ďalej od sociálnych sietí, pokiaľ s nimi tvoja práca nijak nesúvisí. Tie sú najväčším strašiakom, čo sa týka koncentrácie. Stačí, aby si odpísal jednému človeku na správu, „zakecáš“ sa s ním a po hodine prídeš na to, že si okrem písania nerobil vôbec nič.

Taktiež iba jeden „kuk“ na Instagram môže znamenať, že desiatky minút premárniš sledovaním videí či príbehov tvojich kamarátov.

Shutterstock

11) Dopraj si pauzu. Ale aj tú si pekne naplánuj. Mozog sa, prirodzene, nedokáže sústrediť na prácu celý deň a keď mu nenecháš chvíľu odpočinku, nebude sa na ňu vedieť dostatočne koncentrovať. To isté súvisí aj s dostatkom spánku – unaveným sa nám sústredí veľmi ťažko a v takomto prípade ti nepomôže ani dvojitý „smrťák“ či výživové doplnky.

12) Informuj ľudí o tom, že nemáš čas. Aj to môže pomôcť. Pokiaľ tvoji kamoši budú vedieť, že fakt nemáš čas a nemôžeš si dovoliť sa rozptyľovať, lebo by ti to mohlo spôsobiť problémy v škole či v práci, je veľmi pravdepodobné, že ti dajú pokoj a potrebný priestor.


Ako hodnotíš tento článok?

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
Hľadať
TOP
Trending
PREMIUM
Práve sa deje
Mám záujem o spoluprácu

    *dané pole je potrebné
    vyplniť

    Tip na článok

      Formáty: .jpg, .png
      Veľkosť max
      15mb
      V prípade väčšej prílohy pripojte do tela správy link na wetransfer
      *dané pole je potrebné
      vyplniť

      Nahlásiť chybu na stránke

        Formáty: .jpg, .png
        Veľkosť max
        5mb
        *dané pole je potrebné
        vyplniť