Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 25.12.2024
sk
Prvý sviatok vianočný
cz
1.svátek vánoční

Mattel pokračuje v podpore rozmanitosti. Na trh uviedol bábiku Barbie s Downovým syndrómom

Svet je plný rozmanitostí a dokonalosť v ňom už nehrá takú úlohu ako kedysi.


Spoločnosť Mattel sa rozhodla podporiť rozmanitosť spoločnosti. Už dávnejšie predstavila líniu Barbie Fashionistas, ktorej cieľom bolo ponúknuť deťom možnosť lepšie sa zžiť s „ideálom“ krásy, ktorý je ale stále viac individuálny. V rámci tejto línie vyšla už Barbie s protetickou nohou, Barbie, ktorá používa invalidný vozík, a mužské bábiky, ktoré sú chudšie a menej svalnaté. Najnovšie do predaja vstúpila Barbie s Downovým syndrómom.

Aby mohla vzniknúť táto línia bábik, firma sa spojila s americkými charitatívnymi a lekárskymi expertmi, čoho výsledkom sa stala prvá bábika s Downovým syndrómom. Cieľom tohto projektu je pomôcť viacerým deťom nájsť hračku, ktorá ich reprezentuje. „Chceme umožniť všetkým deťom vidieť sa v Barbie,“ uviedli podľa denníka The Guardian šéfovia Mattelu.

Pri tvorbe bábiky spolupracovali s neziskovou organizáciou National Down Syndrome Society (NDSS) a krok veľmi pozitívne prijali viaceré charitatívne organizácie. „Bolo mi cťou pracovať na bábike Barbie s Downovým syndrómom,“ povedala Kandi Pickard, prezidentka a výkonná riaditeľka NDSS. „Pre našu komunitu to znamená veľa, pretože deti sa po prvýkrát môžu hrať s bábikou Barbie, ktorá sa im podobá.“

Mattel

„Rozmanitosť je pre mňa dôležitá, pretože ľudia potrebujú vidieť na svete viac ľudí, ako som ja, a nebyť ukrývaní,“ povedala Ellie Goldstein, britská modelka s Downovým syndrómom, ktorá sa objavila v kampani s novou Barbie.

Bábika Barbie s Downovým syndrómom bude mať nižšiu postavu, ale dlhší trup. Tento dizajn Mattel konzultoval s NDSS a lekárskymi odborníkmi, aby sa čo najviac priblížil realite. Bábika má šaty s nazberanými rukávmi, na ktorých sú modré a žlté vzory, čo sú farby symbolizujúce povedomie o Downovom syndróme.

Odporúčame prečítať:

Kultová vianočná reklama sa dočkala nového konca. Slovákom sa ale vôbec nepáči

Mattel

Ružový náhrdelník, ktorý má bábika na krku, tvoria tri šípky ukazujúce nahor. Ide o symbol troch kópií 21. chromozómu, čo je genetický stav, ktorý spôsobuje u ľudí práve Downov syndróm. Šípky sa okrem iného stali symbolom hnutia #theluckyfew, teda „mnohých šťastlivcov“, ktorí majú vo svojom živote niekoho s Downovým syndrómom.


Tagy:

Veronika Kužmová
Som z východu a som na to hrdá. Vyštudovala som editorstvo a vydavateľskú prax a raz by som chcela zeditovať knihu, ktorá vyhrá Nobelovu cenu. Zaujímam sa o zdravý životný štýl a rada cvičím, aby som potom mohla robiť svoju druhú najobľúbenejšiu činnosť - jesť.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.