Spoločnosť Mattel sa rozhodla podporiť rozmanitosť spoločnosti. Už dávnejšie predstavila líniu Barbie Fashionistas, ktorej cieľom bolo ponúknuť deťom možnosť lepšie sa zžiť s „ideálom“ krásy, ktorý je ale stále viac individuálny. V rámci tejto línie vyšla už Barbie s protetickou nohou, Barbie, ktorá používa invalidný vozík, a mužské bábiky, ktoré sú chudšie a menej svalnaté. Najnovšie do predaja vstúpila Barbie s Downovým syndrómom.
Aby mohla vzniknúť táto línia bábik, firma sa spojila s americkými charitatívnymi a lekárskymi expertmi, čoho výsledkom sa stala prvá bábika s Downovým syndrómom. Cieľom tohto projektu je pomôcť viacerým deťom nájsť hračku, ktorá ich reprezentuje. „Chceme umožniť všetkým deťom vidieť sa v Barbie,“ uviedli podľa denníka The Guardian šéfovia Mattelu.
Pri tvorbe bábiky spolupracovali s neziskovou organizáciou National Down Syndrome Society (NDSS) a krok veľmi pozitívne prijali viaceré charitatívne organizácie. „Bolo mi cťou pracovať na bábike Barbie s Downovým syndrómom,“ povedala Kandi Pickard, prezidentka a výkonná riaditeľka NDSS. „Pre našu komunitu to znamená veľa, pretože deti sa po prvýkrát môžu hrať s bábikou Barbie, ktorá sa im podobá.“
„Rozmanitosť je pre mňa dôležitá, pretože ľudia potrebujú vidieť na svete viac ľudí, ako som ja, a nebyť ukrývaní,“ povedala Ellie Goldstein, britská modelka s Downovým syndrómom, ktorá sa objavila v kampani s novou Barbie.
Bábika Barbie s Downovým syndrómom bude mať nižšiu postavu, ale dlhší trup. Tento dizajn Mattel konzultoval s NDSS a lekárskymi odborníkmi, aby sa čo najviac priblížil realite. Bábika má šaty s nazberanými rukávmi, na ktorých sú modré a žlté vzory, čo sú farby symbolizujúce povedomie o Downovom syndróme.
Ružový náhrdelník, ktorý má bábika na krku, tvoria tri šípky ukazujúce nahor. Ide o symbol troch kópií 21. chromozómu, čo je genetický stav, ktorý spôsobuje u ľudí práve Downov syndróm. Šípky sa okrem iného stali symbolom hnutia #theluckyfew, teda „mnohých šťastlivcov“, ktorí majú vo svojom živote niekoho s Downovým syndrómom.