Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 24.7.2024
sk
Vladimír
cz
Kristýna, Tina
, Kristina, Kristen

Mávaš nočné mory? Tieto aktivity pred spaním ich spôsobujú

Nočným morám sa vyhneš, keď zmeníš svoje návyky.


Spánok je kľúčovou zložkou nášho života. Zároveň je to aj tou zložkou, ktorú najčastejšie zanedbávame. Nedávno sme ti priniesli článok o spánkovom zdraví a snoch a o tom, ako napríklad poloha tvojho spánku ovplyvňuje tvoje sny. Dnes máme na programe niečo iné – nočné mory.

Nočné mory sú nepríjemné zážitky, ktoré môžu výrazne narušiť kvalitu spánku. Hoci sú ich príčiny rôzne, niektoré z našich večerných aktivít môžu zvyšovať pravdepodobnosť ich výskytu. Ak trpíš nočnými morami, môže byť užitočné zvážiť zmenu niektorých návykov pred spaním.

1. Pozeranie hororových filmov a napínavých seriálov

Pozeranie desivých filmov alebo seriálov môže stimulovať tvoju myseľ a vyvolať úzkosť, ktorá sa prejaví počas spánku. Namiesto toho si zvoľ ľahšie a upokojujúce programy, ktoré ťa naladia na relaxáciu.

2. Neskoré jedenie a ťažké jedlá

Konzumácia ťažkých jedál tesne pred spaním môže spôsobiť tráviace problémy a zvýšiť telesnú teplotu, čo môže prispieť k nočným morám. Pokús sa jesť ľahšie večere a nejedz aspoň dve hodiny pred spaním.

3. Nadmerné používanie elektronických zariadení

Modré svetlo z obrazoviek telefónov, tabletov a počítačov môže narušiť produkciu melatonínu, hormónu zodpovedného za reguláciu spánku. Zníž používanie elektronických zariadení aspoň hodinu pred spaním a radšej si prečítaj knihu alebo počúvaj hudbu.

Nie je úplne pravda, že pozeranie do mobilu má negatívny vplyv na zaspávanie. Je to mýtus, hovorí odborníčka na spánok

Mohlo by ťa zaujímať:

Nie je úplne pravda, že pozeranie do mobilu má negatívny vplyv na zaspávanie. Je to mýtus, hovorí odborníčka na spánok

4. Nedostatok pravidelného spánkového režimu

Nepravidelný spánkový režim môže narušiť tvoj cirkadiánny rytmus, čo vedie k zvýšenej úzkosti a nočným morám. Pokús sa chodiť spať a vstávať v rovnaký čas každý deň, aj cez víkendy.

5. Stres a úzkosť

Psychologický stres a úzkosť sú častými spúšťačmi nočných môr. Pred spaním si vyhraď čas na relaxáciu a uvoľnenie, napríklad prostredníctvom meditácie, hlbokého dýchania alebo jemného cvičenia, ako je joga.

Shutterstock

Ako zlepšiť svoje večerné návyky

Ak trpíš nočnými morami, skús integrovať do svojej večernej rutiny relaxačné aktivity, ktoré pomôžu upokojiť tvoju myseľ a pripravia ťa na kvalitný spánok. Tieto jednoduché zmeny môžu výrazne zlepšiť kvalitu tvojho spánku a znížiť výskyt nočných môr.


Tagy:

Veronika Kužmová
Som z východu a som na to hrdá. Vyštudovala som editorstvo a vydavateľskú prax a raz by som chcela zeditovať knihu, ktorá vyhrá Nobelovu cenu. Zaujímam sa o zdravý životný štýl a rada cvičím, aby som potom mohla robiť svoju druhú najobľúbenejšiu činnosť - jesť.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.