Slovensko si zanedlho prejde veľkým fastfoodovým konfliktom. Ikonické značky rýchleho občerstvenia sa chystajú na boj. Ako informuje web Aktuality, spoločnosť McDonald’s oznámila otváranie siedmich nových prevádzok. A konkurencia musí reagovať. KFC nahadzuje do fritézy ďalšie kurčatá a mastný konflikt sa môže začať! To ale nie je všetko, do situácie sa zanedlho primieša aj ďalší svetový hráč.
Plány fastfoodového giganta McDonald’s sú už v plnom prúde. Do konca mája plánuje otvoriť dve nové pobočky. Jedna svoje brány otvorí v Trnave a druhá v Spišskej Novej Vsi. V Trnave to už bude tretia reštaurácia tejto značky, v Spišskej Novej Vsi úplne prvá.
„Tieto lokality sú súčasťou našej širšej expanzie, ktorá zahŕňa otvorenie ďalších nových reštaurácií po celom Slovensku v priebehu tohto roka,“ povedala pre web hovorkyňa spoločnosti Lucia Poláčeková. Na Slovensku teda dôjde k jednej z najväčších expanzií za posledné roky.
Ako na expanziu McDonald’s zareaguje KFC a Starbucks?
Do boja najprv vyráža ďalší gigant – KFC. Tento reťazec zameriavajúci sa ich ikonické vyprážané kurčatá prebýva hlavne vo veľkých nákupných centrách, čiže je logické, že svoju najnovšiu pobočku otvorí v bratislavskom Avion Shopping Parku. Ďalšou novinkou bude reštaurácia KFC v Prešove.
„Týmto krokom sieť posilňuje svoju pozíciu v krajských mestách, pričom naznačuje záujem aj o ďalšie lokality. Reťazec však stále nemá pobočky v krajských mestách Žilina a Trenčín. Naopak, v Banskej Bystrici a Trnave má po dve pobočky,“ píše web Aktuality.
Nemôžeme však zabudnúť ani na globálnu sieť kaviarní Starbucks, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 2016. V jej ponuke nájdeš, samozrejme, kávu, ale aj dezerty, sendviče a iné občerstvenie. Práve teraz má u nás 14 kaviarní, no už od 6. mája sa k nim pridá ďalšia. Novú kaviareň značka otvorí v banskobystrickom nákupnom centre Europa Shopping Center.
Do súboja značiek sa popri tom nenápadne strčí aj nový hráč – chorvátska sieť rýchleho občerstvenia Koykan. Zákazníkom ponúkne jedlá s nižším obsahom tukov, cukrov a bez zbytočných umelých prísad. Tento trend naberá na sile, keďže čoraz viac ľudí hľadá vyváženejšie alternatívy aj pri rýchlom stravovaní. Presný termín otvorenia ešte nie je známy, no vie sa, že prvé dve prevádzky otvorí v Bratislave.
