Slovensko zažíva turbulentné časy. Len nedávno sme ťa informovali o tom, ako na slovenskej scéne končí hneď niekoľko značiek, e-shopov a závodov. Dokonca u nás krachuje aj obuvnícky priemysel. Dalo by sa povedať, že to tu jednoducho nefunguje, avšak dôvody na tieto katastrofické konce sa dajú vystopovať až k mocnejúcej konkurencii zo zahraničia. Svetovému trhu dominujú neustále zmeny a niektorí výrobcovia a predajcovia sa jednoducho nestíhajú prispôsobiť. Ako informuje web Denník E, pridáva sa k nim ďalšia firma.
Predaj na internete nie je pre každého. Ide o hádam najtvrdší biznis na zemi, pričom turbulentnejší trh len tak nenájdeš. O krutosti internetu sa presvedčilo už mnoho spoločností, pričom teraz sa medzi ne radí aj firma FC ecom. Tá prevádzkuje internetové obchody ako Factcool a Bezvasport. Na týchto weboch nájdeš sortiment všetkého druhu – športové vybavenie, oblečenie a doplnky mnohých štýlov a značiek.
Spomenuté e-shopy ročne dosahovali tržby v hodnote až 80 miliónov eur, no aj napriek tomu im predaje a výnosy začali drasticky klesať. To vyústilo do rozhodnutia, že spoločnosť požiadala o reštrukturalizáciu. Súd žiadosti vyhovel a spoločnosť sa musí pripraviť na plán oddlženia. Veriteľom bude vďaka plánu vrátená aspoň polovica ich pohľadávok.
Pandémia a straty
Podľa zdroja firma za roku 2019 až 2023 prerobila viac ako šesť a pol milióna eur a v pluse sa ocitla len raz. To bolo tesne po nástupe pandémie v roku 2020. Vtedy si na svoje konto pripísala 1,14 milióna eur. Problémy sa však veľmi rýchlo vrátili. Na svoj úspech počas úvodu pandémie sa jej už nepodarilo nadviazať.
Neúspechy sa začali kopiť a podnik má práve teraz 150 zamestnancov. Vec sa má tak, že spoločnosť možno ešte skončí v konkurznom rozpredaji. Doba e-shopov je nevyspytateľná.
