Milovníci čokolády Milka sú poriadne rozzúrení. Táto zmena ich vytočila tak, že známa značka čelí žalobe

Ľudia dohnali výrobcu Milky pred súd.


Miluješ sladké? Tak si možno aj ty niekedy siahol po známej čokoláde s fialovou kravičkou, ktorá patrí k najobľúbenejším na trhu. Či už ide o klasickú mliečnu verziu, lieskovoorieškovú alebo jahodovú plnku, Milka si za roky vybudovala silnú fanúšikovskú základňu. V poslednom období však medzi zákazníkmi rastie nespokojnosť, ktorá prerástla do ostrej verejnej kritiky a dokonca aj súdneho sporu.

Na prvý pohľad sa zdá, že všetko ostalo po starom. Obal, chuť, logo, ba dokonca aj cena. No pri bližšom pohľade niečo nesedí. Zákazníci v Nemecku, ale aj v iných krajinách si všimli nenápadnú zmenu, ktorá im prekáža – a právom. Téme sa venoval portál Nový Čas.

Deväťdesiat namiesto stovky

Čokoláda Milka, ktorá sa roky predávala v 100-gramovom balení, sa zrazu predáva iba ako 90-gramová. Cena? Tá ostala rovnaká. V niektorých prípadoch dokonca stúpla. Spoločnosť Mondelez International, ktorá Milku vyrába, tak čelí obvineniam zo zavádzania spotrebiteľov.

Nespokojnosť spotrebiteľov v Nemecku zašla až tak ďaleko, že na krajskom súde v Brémach bola podaná žaloba. Zákazníci sa cítia podvedení, pretože zmena prišla potichu – bez veľkej kampane, bez výrazného upozornenia. A keďže obal je takmer rovnaký, mnohí si rozdiel nevšimli. Až doma pri porovnaní so staršími kúskami.

Shutterstock

Odborníci upozorňujú na zákernú taktiku

Armin Valet, odborník na potraviny zo spotrebiteľského centra v Nemecku, tvrdí, že ide o klasický príklad tzv. shrinkflácie – fenoménu, keď sa výrobky zmenšujú, ale cena ostáva rovnaká. Podľa neho takéto zmeny často prebehnú bez toho, aby si to zákazník všimol. „Obaly sú skoro identické a ľudia predpokladajú, že obsah je rovnaký,“ varuje Valet.

Zároveň upozorňuje na fakt, že veľké firmy čoraz častejšie využívajú medzery v legislatíve, aby znižovali náklady bez toho, aby museli znášať hnev verejnosti. V posledných rokoch vraj pribúdajú podobné prípady a spotrebitelia sa čoraz častejšie sťažujú.

Mohlo by ťa zaujímať:

Obchody skúšajú nový zákerný trik. Ceny veľkých balení môžu zradiť nejedného človeka

Mondelez: Nie je to trik, ale nutnosť

Firma Mondelez sa voči obvineniam bráni. Tvrdí, že na obaloch sú všetky informácie uvedené jasne a zrozumiteľne. Zároveň argumentuje tým, že musela reagovať na prudký nárast cien surovín. „Cena kakaa sa za posledný rok takmer strojnásobila a náklady na výrobu stúpli aj v iných oblastiach,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti.

Podľa nej bolo zmenšenie balenia jediným spôsobom, ako zachovať kvalitu a chuť bez toho, aby museli výrazne zvýšiť ceny. Mondelez vraj informuje zákazníkov cez sociálne siete a svoju webstránku.

  1. Všimol si si, že Milka potichu zmenšila balenia?

    1. Áno
    2. Nie
    99 hlas(y/ov)
    Share Your Result

Čo bude ďalej?

Aktuálne sa čaká na reakciu spoločnosti na podanú žalobu, no už teraz je jasné, že téma rezonuje naprieč Európou. Ak súd v Brémach rozhodne v prospech spotrebiteľov, môže to vytvoriť precedens, ktorý zasiahne aj ďalšie značky a potravinové koncerny.

Celá situácia ukazuje, že aj malá zmena môže vyvolať veľkú reakciu – najmä, ak sa dotkne našich peňaženiek a milovaných produktov. Preto si nabudúce možno lepšie pozri nielen obal, ale aj hmotnosť na zadnej strane.


Tagy:
Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné