Umelá inteligencia je už dnes v mnohom súčasťou našich životov a predpokladá sa, že v budúcnosti tomu nebude inak. Vedci umelú inteligenciu stále zdokonaľujú a najnovšie sa pokúsili zistiť, ako by si viedla vo flirtovaní či zoznamovaní. Niekto by si možno myslel, že roboti v tejto disciplíne obstáť nemôžu, keďže treba zapojiť kreativitu a osobný šarm.
Ako ale píše aj portál Vice, americká vedkyňa Janell Shane, ktorá sa výskumu umelej inteligencie dlhodobo venuje, sa o to aj tak pokúsila. Štyrom robotom naprogramovala ten najlepší doteraz známy algoritmus napodobňujúci ľudský jazyk a následne im predložila nedokončené úryvky z článku o najlepších baliacich hláškach. Úlohou robotov bolo dokončiť ich. Aké boli výsledky? Väčšinou veľmi originálne, bláznivé a vtipné.
Odpovede umelej inteligencie pobavia
Umelá inteligencia DaVinci obstála v teste najlepšie, aspoň teda pokiaľ sa budeme dívať na originalitu jej baliacich hlášok. Nájdeme medzi nimi skvosty ako: „Milujem ťa, a aj keby si bol pes v baloniaku, je mi to jedno!“ alebo „Máš krásnu tvár. Môžem si ťa dať do osviežovača vzduchu? Chcem mať tvoju vôňu neustále nablízku.“ Za zmienku stojí aj originálny kompliment: „Vyzeráš ako Ježiš, keby robil komorníka na ruskom panstve.“
Niektoré hlášky boli ale prakticky na nerozoznanie od ľudských. Tak napríklad umelá inteligencia Babbage sa vytasila s touto: „Dnes ti to pristane. Dáme si desiatu?“ Ani Babbage v sebe ale nezaprela poetické črevo: „Milujem ťa až na hranicu smrti a choroby, légie zeme nech sa radujú! Beda svetu!“ Niektoré jej snahy o balenie ale pôsobili skôr absurdne: „Je nevyhnutné, aby si sa stala profesionálnym atlétom.“
Inteligencia Curie sa predstavila ako kovaný romantik. „Som ako zmrzlina. Môžeš ma dať na chvíľu do mrazničky, ale po chvíli sa aj tak roztopím,“ tak znela jedna z jej zoznamovacích hlášok. Ďalšia bola: „Tvoje oči sú ako dve dúhy na oblohe. Nemôžem sa na ne prestať dívať.“ Tá by mohla mať celkom úspech, čo povieš?
Ako ale Janell Shane uviedla aj na svojom blogu, najhoršie v teste obstála inteligencia Ada, ktorá nepochopila zadanú úlohu. V jej odpovediach totiž môžeme nájsť vety, ktoré by sa dali použiť v reklamných e-mailoch v kolónke Predmet. „Módne pončá bez rukávov,“ „podložky na zmäkčenie tela“. To sú len dve ukážky z jej pokusov. S tými by si asi nikoho nezbalil.