Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 2.12.2024
sk
Bibiána
, Viviána
cz
Blanka

Minister dopravy: Štát nemá na to, aby obnovil hlavnú železničnú stanicu v Bratislave

Toľko potrebná rekonštrukcia sa stále odkladá.


Štát nemá na to, aby sám zrekonštruoval hlavnú železničnú stanicu v Bratislave. Na verejnej diskusii, ktorá zavŕšila dvojdňovú konferenciu o budúcnosti automobilovej dopravy v hlavnom meste, to v stredu vyhlásil minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Riešenie vidí v súkromnom investorovi. Hlavná stanica sa preto podľa neho musí zrekonštruovať ako zóna aj so svojím okolím, aby to malo komerčný zmysel.

Hlavná stanica v Bratislave je podľa Doležala obrazom, v akom stave sa nachádzajú železnice na Slovensku. Podotkol však, že v rámci krajiny je množstvo ďalších akútnych problémov na železnici, ktoré musí štát riešiť. „Sú aj horšie stanice ako hlavná stanica v Bratislave,“ skonštatoval Doležal. Primátor Bratislavy Matúš Vallo uviedol, že stav hlavnej stanice a jej okolia dokáže vyriešiť mesto Bratislava len v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky a ministerstvom dopravy. Minister potvrdil, že v spolupráci s hlavným mestom zrealizujú urbanisticko-architektonickú súťaž na rekonštrukciu hlavnej vlakovej stanice a jej okolia.

profimedia

V rámci záverečnej debaty rečníci potvrdili vznik terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) v bratislavskom Ružinove. Minister uviedol, že sa už tento projekt pripravuje. Hlavné mesto zas podľa primátora pracuje na tom, aby sa električková trať predĺžila tak, aby bola v kontakte s týmto TIOP-om.

Bratislavská samospráva nedokáže podľa Valla realizovať veľké infraštruktúrne dopravné projekty bez pomoci štátu. Diskusia o obnove hlavnej železničnej stanice je podľa neho toho dôkazom. Zmysel vidí aj vo financovaní dopravných investícií v meste cez projekty verejno-súkromného partnerstva, takzvané PPP projekty.

Deklaroval, že každé rozhodnutie hlavného mesta v rámci dopravy je podopreté zozbieranými dátami. Poukázal napríklad na vyznačovanie vyhradených jazdných pruhov pre MHD (BUS pruhy), ktorému predchádza prieskum o koľko sa daná linka MHD zrýchli. Vallo avizuje tiež spustenie aplikácie, prostredníctvom ktorej bude cestujúci vidieť, kde presne sa jeho autobus či električka nachádza. „Štát a hlavné mesto spravili veľký krok, ako pracujú s dátami,“ skonštatoval.

V Bratislave sa od utorka (2. 11.) konala odborná konferencia o budúcnosti automobilovej dopravy v hlavnom meste. Diskutovali na nej odborníci o prepojení diaľnic D1 a D2 cez Malé Karpaty, prepojení vnútorného obchvatu hlavného mesta severnou tangentou, spoločnom dopravnom dispečingu i ďalších riešeniach na zlepšenie plynulosti automobilovej dopravy v hlavnom meste. Magistrát avizuje organizovanie aj ďalších konferencií venovaných doprave v meste.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.