Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 4.11.2024
sk
Karol
cz
Karel

Mladí nechcú podľa štúdie pracovať, chcú byť populárni. Túžiš byť aj ty influencerom?

Sláva, peniaze a moc, ale aj žiadne súkromie.


Nemení sa len doba, ale aj ľudia a ich záujmy. V súčasnosti hovoríme o generácii Z, ktorá je ovplyvnená najmä sociálnymi sieťami. Podľa súčasných amerických štúdií až jeden zo štyroch mladých ľudí chce byť influencerom, čiže byť populárny a zarábať vďaka „vlastnej tvári.“ Lajky, reklamy, sponzori, VIP večierky a kontakt na ďalšie známe celebrity. Neznie to pre teba lákavo?

Na Slovensku máme niekoľko zvučných mien na influencerskom zozname. Nejedno dievča by chcelo byť novou Plačkovou a chalani zase jedným z youtuberov. Treba si však dobre rozmyslieť, či po tom naozaj túžiš. Hoci príde sláva a peniaze, stratíš súkromie a napríklad pri takej večeri na teba budú poškuľovať ľudia z okolitých stolov. Ak ti to však nevadí, tak ti vlastne nič nebráni.

Mladí nechcú podľa štúdie pracovať, chcú byť populárni
Shutterstock

Veľa peňazí za málo muziky

Výskum vykonala spoločnosť HigherVisibility v júli tohto roka. Výskumnou vzorkou bolo 1 000 jednotlivcov z Ameriky vo veku od 16 do 25 rokov. Zistilo sa, že viac ako 40 percent mladých ľudí na západnom pobreží túži po tejto profesii. Na juhu to bolo 36 a na severozápade 33 percent opýtaných.

Láka ich predstava, že s jedným telefónom, fotkami, videami a vlastnými názormi dobyjú sociálne siete. Na severovýchode krajiny uprednostňuje život na vysokej úrovni namiesto práce osem hodín denne a päť dní v týždni približne 39 percent.

Autori štúdie tiež poukazujú na to, že pojmy celebrita a influencer sú dnes takmer synonymami. V posledných rokoch sa pomyselná hranica medzi týmito slovami postupne zmazala. A zrejme sa to v najbližších rokoch nezmení.

Mladí nechcú podľa štúdie pracovať, chcú byť populárni
Shutterstock

Ako ďalej uvádzajú, čoraz viac mladých ľudí skúša samostatnú zárobkovú činnosť pred klasickými zamestnaniami. Dokonca aj prestížna univerzita Duke v Severnej Karolíne začala ponúkať kurzy Building Global Audiences, aby naučili študentov, ako si vybudovať svoj online profil. Jedna študentka počas neho získala 12-tisíc nových sledovateľov. Naučila sa, ako funguje influencerský marketing a koľko si môže účtovať za svoju prácu.


Tagy:

Matej Mičík
Hudba, rozhovory, zaujímavosti. Nič z toho mi nie je cudzie. Rovnako som fanúšikom krimi a záhad. Ak sa z mojich článkov dozvieš niečo, čo si nevedel, tak ich pre EMEFKA píšem správne.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.