Nemení sa len doba, ale aj ľudia a ich záujmy. V súčasnosti hovoríme o generácii Z, ktorá je ovplyvnená najmä sociálnymi sieťami. Podľa súčasných amerických štúdií až jeden zo štyroch mladých ľudí chce byť influencerom, čiže byť populárny a zarábať vďaka „vlastnej tvári.“ Lajky, reklamy, sponzori, VIP večierky a kontakt na ďalšie známe celebrity. Neznie to pre teba lákavo?
Na Slovensku máme niekoľko zvučných mien na influencerskom zozname. Nejedno dievča by chcelo byť novou Plačkovou a chalani zase jedným z youtuberov. Treba si však dobre rozmyslieť, či po tom naozaj túžiš. Hoci príde sláva a peniaze, stratíš súkromie a napríklad pri takej večeri na teba budú poškuľovať ľudia z okolitých stolov. Ak ti to však nevadí, tak ti vlastne nič nebráni.
Veľa peňazí za málo muziky
Výskum vykonala spoločnosť HigherVisibility v júli tohto roka. Výskumnou vzorkou bolo 1 000 jednotlivcov z Ameriky vo veku od 16 do 25 rokov. Zistilo sa, že viac ako 40 percent mladých ľudí na západnom pobreží túži po tejto profesii. Na juhu to bolo 36 a na severozápade 33 percent opýtaných.
Láka ich predstava, že s jedným telefónom, fotkami, videami a vlastnými názormi dobyjú sociálne siete. Na severovýchode krajiny uprednostňuje život na vysokej úrovni namiesto práce osem hodín denne a päť dní v týždni približne 39 percent.
Autori štúdie tiež poukazujú na to, že pojmy celebrita a influencer sú dnes takmer synonymami. V posledných rokoch sa pomyselná hranica medzi týmito slovami postupne zmazala. A zrejme sa to v najbližších rokoch nezmení.
Ako ďalej uvádzajú, čoraz viac mladých ľudí skúša samostatnú zárobkovú činnosť pred klasickými zamestnaniami. Dokonca aj prestížna univerzita Duke v Severnej Karolíne začala ponúkať kurzy Building Global Audiences, aby naučili študentov, ako si vybudovať svoj online profil. Jedna študentka počas neho získala 12-tisíc nových sledovateľov. Naučila sa, ako funguje influencerský marketing a koľko si môže účtovať za svoju prácu.