Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 23.12.2024
sk
Nadežda
, Naďa
cz
Vlasta
Zdroj: ©Unsplash

Mladí Slováci sú smutní, osamelí, nepochopení aj frustrovaní. Aké problémy ich trápia najviac?

Každý problém sa dá vyriešiť.

Aké rady im dáte, respektíve, ako ďalej pracujete s informáciou, že vám zavolal mladý človek, ktorý má samovražedné myšlienky?

Katarína: Už samotná možnosť zveriť sa niekomu so svojimi starosťami a podeliť sa o myšlienky, ktoré víria hlavou, má významný psychologický účinok. Každý volajúci dostane priestor na vyventilovanie emócií a možnosť rozprávať o čomkoľvek. Môže sa podeliť o to, čím si prechádza, a spoločne s odborne vyškoleným poradcom alebo poradkyňou prediskutovať možnosti, ktoré v danej chvíli má.

Dnes máme obrovské možnosti a žijeme s rôznymi technickými vymoženosťami. Môže sa preto zdať, že sme neustále s niekým v kontakte. Avšak, vo finále sa aj napriek tomu môžeme cítiť osamelí, nepochopení či nevypočutí.

Môžete uviesť skutočný prípad, ktorý sa vďaka vašej pomoci skončil pozitívne?

Táňa: Jedným z dôležitejších princípov a pravidlom, ktoré dôsledne dodržiavame, je ponúkaná anonymita. To znamená, že sa volajúcich nepýtame ani na ich meno, ani odkiaľ volajú a ani si hovory nenahrávame. Tým posilňujeme dôveru a odvahu detí a mladých ľudí, aby sa na nás obrátili so svojimi starosťami či problémami. Z toho dôvodu sa s verejnosťou ani následne nedelíme o príbehy, s ktorými sa nám zdôverujú.

My hovory prijímame, takže vo väčšine prípadov nemáme možnosť dozvedieť sa, ako konkrétne situácie dopadli. Samozrejme, sú situácie, keď nám mladý človek či dieťa zavolajú naspäť a dajú nám vedieť, ako sa situácia ďalej vyvíja, respektíve, či sa vyriešila, a poďakujú za pomoc a radu.

samota, depresie, osamelosť, úzkosť, psychické problémy, človek, osoba
Shutterstock
Ako prebieha vaša komunikácia s osobou, ktorá sa vám rozhodne zdôveriť so svojím problémom?

Katarína: V každom z prípadov je to veľmi individuálne, pretože žiadny problém nie je rovnaký, aj keď by sa to možno na prvý pohľad mohlo zdať. Ak sa nám niekto rozhodne zavolať, ponúkame mu neodsudzujúce a nehodnotiace prijatie, akceptáciu a tiež priestor na vyventilovanie svojich problémov a emócií. Dbáme na hĺbku rozhovoru, zároveň každý volajúci má u nás toľko priestoru, koľko potrebuje a chce. Môže o situácii, v ktorej sa nachádza, povedať len toľko, koľko chce.

Spoločne potom hľadáme spôsoby a riešenia, prediskutujeme rôzne kroky, spoločne pouvažujeme nad tým, ako by sa situácia dala uchopiť. V skratke, psychológovia poskytnú volajúcemu emocionálnu podporu, povzbudenie, psycho-sociálne poradenstvo, informácie a v prípade potreby aj krízovú intervenciu.

Ak ťa trápi nejaký problém a potrebuješ sa porozprávať, Linku Detskej Istoty môžeš kontaktovať na čísle 116 111, cez online poradňu na ich webovej stránke alebo prostredníctvom mailu. Nezabudni, všetko sa dá vyriešiť.


Tagy:

Matej Mičík
Hudba, rozhovory, zaujímavosti. Nič z toho mi nie je cudzie. Rovnako som fanúšikom krimi a záhad. Ak sa z mojich článkov dozvieš niečo, čo si nevedel, tak ich pre EMEFKA píšem správne.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.