23-ročný Sü z Číny prišiel na to, že objednávkový online systém fast foodového reťazca KFC obsahuje chybu. V praxi to znamenalo, že Sü si mohol objednať jedlo, zaplatiť ho kupónmi, avšak v aplikácii WeChat požiadal o ich vrátenie. Keď sa mu kupóny naozaj vrátili, zistil, že si môže užívať jedlo úplne zadarmo. Správu priniesol portál Global Times.
A nielen to. Pokiaľ by sa týmto spôsobom obohatil o niekoľko zásielok, možno by sa mu to prepieklo. Lenže Sü sa rozhodol založiť nevšedný biznis. Objednávky, ktoré získal zdarma, totiž ďalej predával. Čoskoro dokonca pribral aj štyroch ďalších „zamestnancov“. Odhaduje sa, že táto podarená skupinka spôsobila za pol roka KFC škodu vo výške 200-tisíc jüanov (viac ako 25-tisíc eur).
Posedia si vo väzení
A zrejme aj tento pokútny biznis bol dôvodom, prečo polícia Süa a jeho kamarátov napokon vypátrala. Presné informácie o tom, ako sa jej podarilo dostať podvodníkom na stopu, ale nemáme. V každom prípade bol Sü odsúdený na 2,5 roka väzenia, jeho parťáci boli odsúdení na 15 mesiacov až 2 roky basy a finančnú pokutu vo výške 6-tisíc jüanov (asi 763 eur).
Zaujímavé je, že keď sa správy o prípade dostali na internet, viacero používateľov si nebolo istých, či je konanie mladíkov naozaj trestným činom. Podvodu sa vraj nedopustili, pretože išlo o chybu v systéme. To, že ju už zneužili, je fakt, ale ak by im to systém neumožnil, tak by to neurobili. Podľa čínskych zákonov sa však ich správanie dá charakterizovať ako nezákonné obohacovanie. Plus im, pravdaže, zavarilo aj to, že s objednanými zásielkami ďalej kšeftovali.