Módny trh v Európe sa otriasa. Zalando prevzalo About You, chce konkurovať Sheinu

Historická akvizícia mení európsku online módu.


Módny e-commerce zažíva historickú zmenu. Európska komisia už schválila transakciu, ktorá zmení podobu online módy. Nemecký retailer zo severu krajiny sa stal súčasťou berlínskeho konglomerátu.

Ako informuje Startitup, finančná operácia predstavuje viac ako miliardu eur. Cena jednej akcie dosiahla 6,50 eura. Trh reagoval okamžite – hodnota menšej firmy vzrástla o 64 percent. Akcie berlínskeho giganta, naopak, klesli o 9 percent, keďže analytici varovali pred krátkodobým vplyvom na ziskovosť.

Prvé správy o možnej fúzii sa objavili už v decembri minulého roka. Berlínska spoločnosť Zalando teraz vlastní viac ako 90 percent podielu About You a plánuje výkup zvyšných akcií od minoritných akcionárov.

Nové možnosti pre mladých nakupujúcich

Hamburská spoločnosť About You pôsobí na slovenskom trhu od roku 2019. Zákazníci si nič nevšimnú, ubezpečuje vedenie. Platformy budú fungovať oddelene ako nezávislé značky.

David Schröder zo Zalanda vysvetľuje výhody spojenia: „Najväčšou výhodou tejto akvizície je to, že tím a kultúra About You k nám skvelo zapadajú.“ Obe firmy majú podobné ciele v digitálnej móde.

Influencer marketing získava nový rozmer. Mladšia generácia bude mať prístup k rozšírenej ponuke. Logistické systémy sa zlúčia, čo zlepší spoľahlivosť a rýchlosť dodávok pri súčasnom znížení nákladov.

Shutterstock

Odpoveď na ázijskú konkurenciu

Čínski hráči tlačia na európsky trh. Shein a Temu ponúkajú extrémne nízke ceny a priamo oslovujú cenovo citlivých zákazníkov. Nemecký obrat Sheinu už prekračuje tri miliardy eur ročne.

„Koláč sa nezväčšuje, len sa delí medzi viac hráčov,“ upozorňuje profesor Gerrit Heinemann. Európski retaileri musia reagovať na rastúci tlak z Ázie.

Zlúčená skupina získa 65 miliónov aktívnych zákazníkov v 25 krajinách. Synergický prínos má dosiahnuť 100 miliónov eur ročne. Prvé spoločné výsledky uvidíme v septembri, konsolidované finančné údaje budú zverejnené za tretí štvrťrok.

Akvizícia signalizuje, že európske technologické firmy dokážu konkurovať globálnym hráčom. Kombinácia technológií a obchodnej sily má zabezpečiť prežitie v rýchlo sa meniacom prostredí digitálnej módy.

Mohlo by ťa zaujímať:

Módnym svetom otriasa nový škandál: Prestížna značka čelí obvineniam z vykorisťovania zamestnancov


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné