Biedronka, poľský maloobchodný gigant, prehodnotil svoje pôvodné plány vstupu na slovenský trh. Namiesto avizovaného otvorenia prvých predajní do konca roka 2024 sa spotrebitelia dočkajú obchodov až v prvom štvrťroku 2025. O zmene informoval portál SITA.
Prečo Biedronka mešká?
Spoločnosť priznáva, že prípravný proces je náročnejší, než sa pôvodne očakávalo. „S cieľom zabezpečiť všetky formality súvisiace s procesom otvorenia vrátane potrebných licencií a aby sme sa riadne pripravili na začiatok prevádzky, predpokladáme otvorenie prvých predajní v prvom štvrťroku 2025,“ vysvetlila spoločnosť Biedronka svoj upravený harmonogram.
Vstup na nový trh predstavuje komplexný proces, ktorý zahŕňa množstvo administratívnych a logistických úkonov. Medzi kľúčové patrí príprava predajných priestorov, uzatváranie zmlúv s lokálnymi dodávateľmi, nastavenie distribučných systémov a zabezpečenie kvalifikovaného personálu.
Strategický plán expanzie
Prvé predajne by sa mali objaviť v šiestich slovenských mestách. Konkrétne ide o Levice, Nové Zámky, Považskú Bystricu, Senicu, Zvolen a zrejme aj Miloslavov pri Bratislave. Zaujímavosťou je, že reťazec sa zatiaľ vyhýba hlavnému mestu a sústreďuje sa na menšie mestá.
Príchod Biedronky môže výrazne zmeniť pomery na slovenskom maloobchodnom trhu. Očakáva sa, že najväčším konkurentom bude predovšetkým Lidl, no svojím zameraním na menšie mestá môže významne zasiahnuť aj do pozície COOP Jednoty. Pozorné sledovanie situácie sa odporúča aj ďalším významným hráčom ako Kaufland, Tesco či Billa.
Napriek oneskoreniu vstupu na trh zostáva Biedronka verná svojej stratégii postupného budovania siete predajní na Slovensku. Spoločnosť chce využiť získaný čas na dôkladnú prípravu a zabezpečenie všetkých potrebných náležitostí pre úspešný štart svojho pôsobenia na slovenskom trhu.